18 iunie 2011

Dor de un antrenament...al creierului!!!


Creierul, la fel ca întregul organism, îsi diminuează performanțele de-a lungul timpului. Acest lucru se întâmplă mai ales dacă acesta este neglijat și nu beneficiază de “servicii de mentenanţă” corespunzătoare. Iată câteva modalități pentru a-ți păstra creierul în formă:

1. Provoacă-te să gândesti.

Foloseste-te de orice ocazie pentru a aborda probleme de gândire mai dificile ca și cele cu care te întâlnești în mod normal. Nu te plafona la solicitările jobului și la ceea ce vezi la televizor. Provoacă-ţi creierul să gândească în situațiile nou întâlnite. Învățarea unei noi limbi sau dezvoltarea unei noi aptitudini este un
exercițiu bun în acest sens. Cititul unei cărti, de asemenea te poate ajuta.

2.Jocuri pentru fitness mental

Există o serie de jocuri pentru antrenamentul creierului, precum “Brain Training” al doctorului Kawashima. Programul este compus dintr-o serie de jocuri mentale destinate îmbunătățirii performanței creierului legat de unele aspecte precum memoria, capacitatea de concentrare, atenția, flexibilitatea în gândire, rezolvarea problemelor, capacitatea de perfomanță în condiții de stres, etc.

Un alt program este cel oferit de Lumosity. Lumosity oferă o serie de jocuri mentale online grupate pe diverse aspecte ale funcționării creierului, similar programului dr. Kawashima. Poți parcurge diverse antrenamente menite a stimula funcționarea per ansamblu a creierului, poți să te concentrezi doar pe cele legate de memorie sau flexibilitate s.a.m.d. Personal folosesc Lumosity de aproape un an și am constatat îmbunătățiri ale funcționării creierului.

Există jocuri mai simple cunoscute pentru efectele benefice asupra minţii noastre: Sudoku, Tetris, sahul sau rezolvarea cuvintelor încrucișate

Poti juca și Brain Workshop, un software disponibil gratuit și construit pe principii similare celor de mai sus, pe care il gasesti aici .

Studiile stiintifice au relevat o corelație strânsă între astfel de jocuri și scăderea riscului unor boli mentale precum Alzheimer. De asemenea în sudiile efectuate s-a constatat o legătură directă între astfel de jocuri și creșterea capacităților mentale.

3. Evită GPS-ul

Un studiu faimos deja a relevat că unele zone ale creierului șoferilor de taxi din Londra (studiul a fost efectuate doar asupra lor) sunt mai dezvoltate decât la oamenii obișnuiți datorită faptului că aceștia sunt obligați să se orienteze zilnic în labirintul străzilor lonodoneze.

Atunci când este posibil, renunță la GPS și bazează-te pe hărți și pe capacitatea ta de orientare în spațiu. Încearcă asta mai ales în zonele pe care nu le cunoști foarte bine.

4. Exercițiile fizice

Oricât de neobișnuit ar părea, studiile efectuate au relevat faptul că exerciţiile fizice periodice duc la o dezvoltare și menţinere mai bună a creierului (vezi aici). Acesta mai ales dacă sunt dublate de un regim alimentar adecvat și suficientă odihnă.
5. Meditația

Practicarea periodică a meditației este o altă modalitate bună de a îți păstra creierul în formă. Un studiu publicat în “Neuro Report” a dezvăluit o mai bună activitate mentală a celor care au practicat meditația zilnic.

Chiar dacă subiectul menținerii și antrenamentului creierului (brain fitness) nu este foarte popular în România, sper ca aceste idei să îți dea de gândit și să te ajute să-ți menții creierul cât mai bine.

Articol scris si publicat de Florin Rosoga pe http://tophabbits.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FREE Program from Tony Robbins

Motivatie pentru SUCCES!

My Daily Afirmations