19 septembrie 2012

Dor De Cateva Sfaturi Despre ... Afaceri De La Richard Branson!

18 sfaturi despre afaceri  de la ... Richard Branson!

"Daca mi-as fi continuat educatia indeajuns de mult incat sa invat toate lucrurile pe care trebuie (sau nu) sa le faci, atunci cand demarezi o afacere, ma intreb deseori ce s-ar fi intamplat cu mine, unde s-ar fi situat cariera mea", scrie Branson in cartea sa, Like A Virgin: Secrets They Won't Teach You at Business School.  



Richard Branson a infiintat compania Virgin in 1970, pe cand avea 20 de ani. Este singurul antreprenor care a lansat 8 afaceri de miliarde in 8 industrii diferite - si a reusit toate aceste lucruri fara sa aiba o diploma specializata.

Iata 18 sfaturi despre afaceri pe care Sir Richard Branson le ofera de cate ori are ocazia tuturor celor care intentioneaza sa .

1. Nu face nimic din ceea ce NU iti place.

Gestionarea unei afaceri necesita sange, sudoare si lacrimi (precum si multa cafea). Dar la finele zilei, spune Branson, ai construit ceva de care poti fi mandru. "Cand am pus bazele Virgin, intr-un subsol din vestul Londrei, nu exista niciun plan sau vreo strategie. Nu am dorit sa construiesc un imperiu...Pentru mine, construirea unei afaceri se refera la a face acel lucru de care sa fiu mandru; vreau sa aduc la un loc oamenii talentati si sa creez ceva care sa faca diferenta, in vietile tuturor", spune Branson.

2. Fii vizibil.

Branson a primit multe sfaturi utile de la Sir Freddie Laker, un mogul al companiilor aeriene din Marea Britanie, inainte de a infiinta Virgin Airlines. "Asigura-te ca apari in primele pagini", l-a sfatuit Laker pe Branson. "Trebuie sa te vinzi. Fii carismatic, fa orice este nevoie, pentru a iesi in fata. Altfel, nu vei supravietui". Branson se intalneste cu multi oameni, atunci cand calatoreste (a fost si in Romania). Astfel obtine cele mai bune sugestii si idei de afaceri.

3. Alege-ti numele cu grija.

Brandul Virgin, prin unicitatea sa, a conferit o anumita imagine companiei. Branson s-a asigurat ca VIRGIN va insemna ceva, va avea o anumita valoare, va oferi servicii imbunatatite, printr-o abordare proaspata, chiar revolutionara. Branson spune ca ales numele Virgin in timpul unei intalniri. "Intr-o seara, stateam la un
pahar cu un grup de fete de 16 ani, cautand un nume pentru magazinul de discuri". "Au fost vehiculate multe idei, printre care si Virgin. A fost riscant, mi-a placut, dar a atras atentia tuturor".

4. Nu poti sa conduci o afacere fara sa iti asumi riscuri.


Branson considera ca oamenii curajosi nu vor trai vesnic (dar se vor bucura de viata), in timp ce fricosii nu vor trai deloc! Fiecare afacere implica riscuri. Pregateste-te sa fii pus la podea, spune Branson, deoarece succesul NU vine, de obicei, in urma unor jocuri cuminti. S-ar putea sa esuezi, dar nu exista un ESEC TOTAL, ne asigura antreprenorul britanic.


5. Prima impresie este totul. La fel si a doua.

Prima impresie pe care o faci clientilor va fi si ultima. Este extrem de importanta, spune Branson, ca si a doua. A doua oara, clientul ia legatura cu Virgin, deoarece are probleme cu un produs/serviciu. Depinde de tine cum vei reprezenta compania in situatii mai putin placute.

6. Perfectiunea nu este posibila.

Oamenii care cred ca totul este perfect se afla in pericol, spune Branson. Atunci cand cred ca au reusit, cei mai multi se odihnesc pe canapea, in timp ce altii incep sa-si ambaleze ambitia. Branson nu ofera nimanui un calificativ 100% pozitiv in legatura cu un proiect, o sarcina de serviciu etc. El crede ca, indiferent de maretia unei lucrari, este loc de mai bine. Si are dreptate!

7. Clientul are mereu dreptate, in cea mai mare parte a timpului.

Clientul are mereu dreptate, cu exceptia situatiilor in care...GRESESTE. Si el este om. Opiniile sale sunt importante, dar nu ar trebui sa construiesti un serviciu de asistenta clienti doar pe baza premisei ca firma ta nu va pune NICIODATA la indoiala vorbele acestora. Multi antreprenori cred ca serviciul de genul CLIENTUL ARE MEREU DREPTATE le va imbunatati afacerea. Nimic mai fals.

8. Defineste-ti brandul.

Cand vine vorba de definirea brandului, Branson ii sfatuieste pe antreprenori sa nu actioneze ca in cazul Virgin, care este o companie divizata. Chiar daca Virgin activeaza in nenumarate industrii, Branson spune ca gigantul sau este concentrat asupra unui singur lucru: gasirea unor noi modalitati de atragere a clientilor. Daca n-o sa iti definesti TU brandul, o vor face rivalii. Si nu miroase a bine!

9. Exploreaza teritoriile necunoscute.

Branson compara explorarea noilor oportunitati antreprenoriale cu expeditiile stiintifice. "O sa gasim noi specii, o sa le intelegem mai bine pe cele vechi", spune Branson. Exista multe lucruri acolo, inca nedescoperite, inca neinventate. Explorarea lor va aprinde noi si noi idei.

10. Noi versusi ei.

Un birou trebuie sa fie un loc in care seful si angajatii comunica bine si muncesc impreuna, pentru a atinge acelasi scop. Daca angajatii nu se asociaza cu compania, prin folosirea termenului NOI, acest lucru indica faptul ca lipseste ceva!
 
11. Construieste o zona corporatista de confort.

Angajatii trebuie sa se simta liberi si sa fie incurajati in explorarea unor noi idei; ei vor munci mai bine, mai mult. "S-ar putea sa vi se para un truism", spune Branson, "Dar trebuie sa o spun: Ai nevoie de o forta de munca motivata, fidela, antrenata, care sa ofere cele mai bune produse si servicii."

12. Nu oricine poate fi CEO.

Un manager scoate tot ce este mai bun din oameni, este acea persoana care comunica bine cu ceilalti si ii ajuta pe angajati sa invete din greseli, in loc sa ii jigneasca. Fondatorul unei companii poate fi (sau NU) CEO-ul acesteia; daca nu se descurca, ar trebui sa lase locul altcuiva, altfel afacerea sa se va duce de rapa.

13. Cauta a doua opinie. Si a treia.

Branson spune ca trebuie sa inveti sa asculti, pentru a reusi in viata, sa cantaresti fiecare idee din jur. Inainte de a lua o decizie, trebuie sa te gandesti bine. In afaceri, cautarea unor noi opinii "te poate ajuta sa economisesti atat timp, cat si bani".

14. Intrerupe unele legaturi, fara sa incendiezi podurile.

Antreprenorii stiu cand sa intrerupa legaturile de business cu un partener. Dar aceasta decizie nu trebuie sa fie radicala, mai ales daca antreprenorul in cauza va este prieten, spune Branson. Totul trebuie rezolvat pe cale amiabila.

15. Ridica telefonul.


Este bine sa fii in ton cu tehnologia, dar nu trimite mesaje email, atunci cand poti vorbi la telefon. Calitatea comunicarii in afaceri s-a inrautatit in ultimii ani, deoarece evitam sa dam un telefon sau sa ne vedem intre patru ochi, spune Branson. Problemele nu pot fi rezolvate mereu prin email sau SMS, un telefon rezolva totul!

16. Trebuie sa va temeti de schimbare, dar sa o implementati.

Companiile nu sunt nemuritoare, spune Branson. Nimic nu dureaza la nesfarsit. Un antreprenor ar trebui sa fie pregatit sa se adapteze, sa evite nostalgia, "astenia". Uneori, trebuie sa indrepti compania catre o anumita directie, deoarece mediul de business s-a schimbat, explica Richard Branson. Gaseste o modalitatea prin care sa ii inspiri pe angajati, sa gandeasca toti ca niste antreprenori... cu cat le oferi mai multe responsabilitati, cu atat vor munci mai bine.

17. Cand faci greseli, retrage-te doi pasi inapoi, nu te prabusi.

Decizia ta nu va fi mereu cea mai buna! Cu totii facem greseli, dar cel mai bun lucru este sa invatam din ele. Onestitatea nu este doar cea mai buna solutie, ci singura solutie, spune Branson. Cand faci o greseala, nu o lasa sa te afecteze foarte tare. Analizeaza problema si incearca sa o rezolvi.

18. Fii LIDER, nu SEF.

Branson considera ca imaginea traditionala a Sefului este perimata. Un sef ordona, in timp ce un lider organizeaza, administreaza, gestioneaza. Un lider de exceptie nu este doar acela care isi pune ideile in practica, ci si un individ care ii invita pe ceilalti sa vina cu propriile solutii.

Articol scris de: Silviu Marian Banila, via Business Insider si publicat in Manager.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FREE Program from Tony Robbins

Motivatie pentru SUCCES!

My Daily Afirmations