30 octombrie 2012

Dor De Idei....De Milioane De Dolari!

20 De Modalitati De A Crea Idei De Care Sa-ti Aduca Milioane De Dolari


Mari companii cum este Aple, super-platforme de socializare cum este Facebook sau best seller-uri precum The 4-Hour Workweek (Saptamana de lucru de 4 ore),  desi nu ar parea, au toate totusi, un lucru in comun: Fiecare a inceput cu o inceput cu o idee de un milion de dolari!

Marea intrebare care se pune este:  
Cum de le-a venit creatorilor tocmai asemenea idei?
Sau, 
credeti ca au stat si au asteptat sa le vina inspiratia din cer sau au sperat intr-o clipa de noroc?

Raspunsul dragii mei este: spontaneitatea sau norocul, au avut un rol foarte, foarte mic!

In acest articol (ca tot ne apropiem de sfarsitul de an - moment al bilantului), am adunat si am facut o trecere in revista asupra a 20 de tehnici, strategii si incercari ale unor antreprenori de succes care au generat idei de milioane de dolari, pe baza cartilor, articolelor de pe alte bloguri, precum si din invataturile si experienta acumulata la traininguri, Seminarii si Conferinte.

"You don’t need to have a 100-person company
to develop and execute a good idea."-
Larry Page

1. Genereaza cat mai multe idei. 
Cu cat creezi mai multe idei, cu atat mai multe  sanse ai sa generezi o idee de un milion de dolari. (Afla cum poti face asta citind cartea lui Scott Belsky - Making Ideas Happen)
To have a great idea, have a lot of them. (Ca sa ai o idee grozava, trebuie sa ai multe idei) ne indemna Thomas Alva Edison(1843-1931).

2. Chiar daca dai chix, continua.
Toate incercarile care esueaza sunt pasi siguri care te apropie de acea idee de milioane! Uneori s-ar putea sa esuezi de zeci, sute sau mii de ori! Nu conteaza de cate ori gresesti, sau cat de lent avansezi, fii constient ca urmezi o cale pe care putini se bizuie sa o urmeze! Un
vechi proberb din Texas suna astfel: “Nu conteaza cat de mult lapte versi atata timp cat nu pierzi vaca” iar John Maxwell spunea ca "Esecurile POT conduce la Succes", atat timp cat iti schimbi perspectiva asupra esecului!!! Aminteste-ti in permanenta cuvintele lui Edison care a incercat peste 10.000 de idei in cautarea filamentului electric:  I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work. (Nu am esuat. Doar am observat in 10.000 de moduri ce nu mergea bine)

3. Citeste si informeaza-te frecvent.
Multi dintre prieteni considera  cititul cartilor si blogurilor sau participarea la diverse Seminarii si Conferinte, drept o pierdere de timp. Este treaba lor! Pentru mine constituie un avantaj caci aflu informatii si experimentez mereu idei noi. Networkingul si informatiile de calitate te apropie intotdeauna de telul pe care ti-l propui. Exista milioane de idei de milioane (sau cel putin, cateva idei de valoare), pe care toata lumea asteapta sa le descopere.

4. Concentreaza-te pe idei si nevoi care servesc piete largi de desfacere.
Un milion de dolari nu este o suma atat de mare pentru un plan maret, dar cu siguranta poate fi, intr-o piata mica cu posibilitati si oportunitati limitate. Chiar daca l-ai pune pe Steve Jobs pe post de CEO intr-un star-up cu o piata de maxim 100 de persoane, cu toata
straduinta, nu ar putea castiga mai mult decat cativa dolari. Profitul mare rezulta dintr-o cerere mare intr-o piata semnificativa.

5. Asigura-te ca sunt bani in piata pe care o tintesti. 
Spargatorii jefuiesc bancile deoarece stiu ca acolo sunt bani multi. Incearca sa gandesti si tu asa, si inainte de a te atasa emotional de o idee, fa mai intai o testare( cercetare sau studiu de piata, cum vrei sa-i zici) a nevoilor si cerintelor consumatorilor. Afla care sunt consumatorii si clientii, si care este puterea lor cumparare.

6. Fii mereu cu ochii, urechile si mintea deschise.  
Deseori, o idee esuata v-a deschide usa unei noi idei. Nu suferi prea mult pentru esecul unei idei pentru a nu rata  sclipirea altora noi.

7. Testeaza diferite variante ale aceleiasi idei.
Gandeste-te pentru o clipa la iPad si iPhone! Unul, nu este decat o variatie al celuilat. Ambele sunt idei de multi-milioane de dolari!

8. Observa ce merge bine intr-o piata si adapteaza la o alta.
Cauta sa identifici o idee ce sa dovedit a fi profitabila si gandeste-te cum ai putea sa o aplici intr-un context diferit. Ia o formula dintr-o anumita nisa si incearca sa o aplici intr-o noua nisa. Sau, ia mai bine caracteristicile unui produs, si incearca sa le combini cu caracteristicile altui produs.

9. Fa un mix de idei.
Creatorii canalului YouTube nu au inventat Flashul. Nu au inventat camere digitale moderne care sa poata inregistra clipuri gata facute pe calculator. Si nici nu au inventat conexiunile la Internet in banda larga, gazduirea ieftina a site-urilor, modul de incorporare a continutului in site sau tehnologii de incarcare a unui site cu un singur click. Ideea cu care au venit ei a dat nastere unei tehnologii care a adunat "piesele" existente la acel moment, si le-au combinat intr-un Portal de video-sharing on-line.

10. Actualizeaza o reusita anterioara.
O re-actualizare a unei idei mai vechi se poate transforma intr-o idee de milioane de dolari. Putem lua Facebook-ul drept exemplu, care nu a fost prima platforma de socializare si networking, dar Mark  Zuckerberg si compania sa a adus unele caracteristici si imbunatatiri care, initial, nu au fost intelese de ceilalti. Cum poti lua o idee existenta de milioane de dolari, sau chiar o idee comuna, si sa-i da o nouă intorsatura, orientand-o intr-o nouă directie?



11....Prin sistematizarea si modernizarea unui produs deja cu popularitate.    Un produs sau un serviciu este considerat modernizat cand dreptul de proprietate poate fi schimbat. Este suficient sa ne gandim doar la inceputurile companiilor  Alienware si la  Dell sau mai aproape la Flamingo lui Marius Ghenea. Toate cele trei companii au sistematizat pur si simple servicii de asamblare a PC-urilor compatibile, si vanzarea ulterioara ca si produse ambalate. Daca ai putea converti si tu un produsserviciu cu cerinta mare intr-un proces sistematizat, scalabil si eficient, care ulterior sa poata fi vandut ca produs de sine-statator, vor apare si milioanele. 

12. Joaca-te cu alternativele. Daca ceva este deja extrem de popular, incerca sa sochezi cu o alternativa neasteptata si sa vii cu o idee antagonica. De exemplu, cand popularitatea platformelor  Wordpress, Blogger si Movable Type a explodat prin faptul ca a dat posibilitatea oricui de partaja si comunica cu lumea intreaga, Twitter si Tumblr au declansat revolutia micro-blogging din intentia de a permite oamenilor accesul la continut rezumat in cateva cuvinte. Si sunt sute de astfel de exemple. Doar aminteste-ti ca o alternativa opusa unei idei de milioane de dolari poate, in mod paradoxal, sa dea nastere unei noi idei de milioane de dolari. 

13. Cauta probleme si rezolva-le. Sunt cu adevarat multe probleme de rezolvat in lumea aceasta. Sunt antreprenori care vad cum afacerile lor se indreapta spre faliment, sunt tineri care de la 26 de ani incepe sa le cada parul,  sunt copii si adulti care sufera de anumite alergii, sunt proprietari de animale care se plang ca animalul face prea multa galagie noaptea, si cate probleme nu sunt....? O idee care ar duce la rezolvarea unei astfel de probleme, ti-ar aduce milioane de dolari. 

14. Proiecteaza produse noi compatibile cu alte produse de succes. Cati bani crezi ca incaseaza producatorii de iPad, iPhone sau iPod? Milioane? Miliarde? Dar companiile care au lansat in urma cu opt ani, procesul de fabricatie, productia de LCD si plasme TV? Ai prins ideea, nu?

15. Urmareste simplitatea. Nu complica prea mult o idee buna. Studiile de marketing au aratat ca cu cat sunt mai multe optiuni ofera un produs, cu atat consumatorii sunt mai putin interesati in a cumpara. (Citeste  Made to Stick) - tradusa cu titlul "Idei cu impact garantat. De ce unele idei supravietuiesc si altele dispar", de Chip Heath si Dan Heath.

16. Exploateaza resursele si aptitudinile pe care deja le ai la dispozitie.  Nu este vorba de a avea resursele potrivite, ci de a exploata resursele pe care le ai ACUM! Ray Charles, George Nicolescu, Stevie Wonder  s-au nascut orbi, insa asta nu ia impiedicat sa exploateze auzul si pasiunea pentru muzica afirmandu-se si castigand zeci de premii prestigioase si incantand o lume intreaga 

17. Inconjoara-te de alti oameni care gandesc. Jim Rohn spunea ca suntem "media persoanelor cu care ne petrecem cea mai parte a timpului" (sau~80%). Daca te insotesti cu persoane nepotrivite, acestia te pot influenta in mod negativ. Dar daca iti petreci timpul cu oamenii potriviti, vei deveni mai capabil si mai puternic, decat ai fi reusit daca ai fi fost singur. Gaseste-ti "tribul" si dezvoltati o colaborare constructiva care sa faca diferenta. (Iti recomand sa citesti Triburi - Avem nevoie de tine sa ne conduci de Seth Godin) 

18. Fii entuziast in tot ceea ce faci. Entuziasmul este seva din care ia nastere creativitatea! Marile idei infloresc si par sa capete aripi atunci cand pui pasiune si entuziam in ceea ce faci. Este aproape imposibil sa reusesti si sa evoluezi intr-un domeniu in care nu exista intensitate pasionala!  Dar cand mintea iti este stimulata de o curiozitate fundamentala si de un interes deosebit fata de subiect, creativitatea si motivatia vor  exploda.  

19. Accepta criticile constructive, dar ignora scepticii. Cand cineva cauta sa te descurajeze vis-a-vis de ideea sau produsul tau (si vor fi o gramada!), aminteste-ti ca, nu conteaza cati oameni NU inteleg, ci cati oameni O FAC! Si in ciuda oricarui progres pe care il vei face, vor exista tot timpul persoane care iti vor spune ca incercarile tale sunt imposibile. Sau, chiar din gelozie,  iti vor sugera ca incercarile tale sunt incercari ridicole si ca nimanui nu-i pasa de ele. Cand vei intalni astfel de oameni, ignora-i si nu rezona la vorbele lor. Si...incearca sa uiti ca acestia exista!    

20. Fa ceva, efectiv cu ideile tale! O idee de un milion de dolari este o simpla idee care primeste sansa de a creste. Atat Google cat si Facebook, au aparut din idei simple, asternute pe hartie drept: "un motor de cautare cat mai precis" si "o platforma unde pritenii sa se poata conecta si sa-si poata comunica gandurile unii altora". 
Trebuie sa mai retii ca nici una din aceste companii nu au fost primele pe piata lor. Ideile cu care au venit, nu au fost revolutionare la acel timp si multi oameni au avut aceleasi idei chiar inainte ca Google si Facebook sa existe. Doar ca...creatorii lui Google si Facebook, au facut ceva, efectiv, cu ideile lor. Au muncit din greu, si astfel au creat o competitie. Succesul initial a constat prin punerea in practica a ideilor. Tine minte ca, nu ideile in sine conteaza, ci ceea ce faci cu ele! Cu entuziasm, perseverenta, pasiune si incredere o idee simpla poate evolua si se poate tranforma in idei de milioane de dolari.(Afla mai multe citind cartea lui Scott Belsky - Making Ideas Happen).     


(Am scris acest articol inspirat de  notele si insemnarile facute  cu ocazia participarii la Seminariile lsi Conferintele lui Brian Tracy, Bob Proctor,  Andy Szekely, Marius Ghenea, Lorand Soares-Szass s.a., dar si de o lectura cartilor citate.) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu