22 octombrie 2012

Dor De ... "Ziua In Care M-am Iubit Cu Adevarat", De Charlie Chaplin


Ziua In Care M-am Iubit Cu Adevarat, Charlie Chaplin

Acest sensibil poem a fost scris de regretatul si simpaticul "Vagabond"-Charlie Chaplin, si citit in anul 1959 cu ocazia aniversarii varstei de 70 de ani. Este admirabil de remarcat cum marele actor reuseste sa accentueze cu o simplitate debordanta virtutile si valorile principale ce caracterizeaza si se regasesc in fiecare persoana. Lucrul care mi se pare trist este ca, multi oameni reusesc cu greu sa si le regaseasca...
 

"In ziua in care m-am iubit cu adevarat,
am inteles ca in toate imprejurarile, ma aflam la locul potrivit, in momentul potrivit.
Si atunci, am putut sa ma linistesc...

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Stima de sine.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat,
am realizat ca nelinistea si suferinta mea emotionala, nu erau nimic altceva decat semnalul ca merg impotriva convingerilor mele.

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Autenticitate

In ziua in care m-am iubit cu adevarat,
am incetat sa doresc o viata diferita si am inceput sa inteleg ca tot ceea ce mi se intampla, contribuie la dezvoltarea mea personala.

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Maturitate.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat,
am inceput sa realizez ca este o greseala sa fortez o situatie sau o persoana, cu singurul scop de a obtine ceea ce doresc, stiind foarte bine ca nici acea persoana, nici eu insumi nu suntem pregatiti si ca nu este momentul …

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Respect.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat,
am inceput sa ma eliberez de tot ceea ce nu era benefic … persoane, situatii, tot ceea ce imi consuma energia.
La inceput, ratiunea mea numea asta egoism.

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Iubire de sine.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat,
am incetat sa-mi mai fie teama de timpul liber si am renuntat sa mai fac planuri mari, am abandonat Mega-proiectele de viitor.
Astazi fac ceea ce este corect, ceea ce imi place, cand imi place si in ritmul meu.

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Simplitate.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat,
am incetat sa mai caut sa am intotdeauna dreptate şi mi-am dat seama de cat de multe ori m-am inselat.

Astazi, am descoperit … Modestia.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat,
am incetat sa retraiesc trecutul şi sa ma preocup de viitor. Astazi, traiesc prezentul, acolo unde se petrece intreaga viata.
Astazi traiesc clipa fiecarei zile.

Si aceasta se numeste … Plenitudine.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat,
am inteles ca ratiunea ma poate insela si dezamagi.
Dar daca o pun in slujba inimii mele, ea devine un aliat foarte pretios.

si toate acestea inseamna … Sa stii sa traiesti cu adevarat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu