7 noiembrie 2012

Dor De ... TIMP!

21 De Lucruri Care NU Le Facem, DAR Care Ne Consuma Cea Mai Pretioasa Resursa A Vietii: TIMPUL!

Intre doua reprize de How to Web, urmarind zelul cu care o furnicuta se chinuia cu o firimitura de paine, mi-a venit in minte un citat al lui Henry David Thoreau,

 “It’s not enough to be busy, so are the ants. The question is, what are we busy about?”

 (Nu este suficient sa fii ocupat precum furnicile. Intrebarea care se pune este, ce ne tine atat de ocupati?), si mi-am zis sa imi fac o lista cu o serie de lucruri care m-au tinut tinut in loc pentru o lunga perioada de timp (nu discut acum motivele). O lista cu lucruri pe care nu le faceam NICIODATA si datorita carora eram mereu nervos si stresat, nemultumit si in permanenta criza de timp. (mai tarziu am aflat cauza!)
Asa ca, daca te simti  tu presat de timp, daca te simti mereu iritat de tipetele copiilor sau de claxonul "grabitilor" care nu mai incap de tine in trafic, atunci aceasta lista iti este familiara. De asemeni, daca urasti stresul conferit de termenele limita fixate (dead line) sau de  targetele impuse, si daca ai ajuns sa muncesti pana la 12, 14 sau chiar 18!!! ore pe zi, cu siguranta ceea ce este trecurt in aceasta lista...iti este si tie comun! Doar esti si tu OM, nu?

Este un fel de ... Lista anti-management al timpului, altceva decat ce am invatat in facultate, sau ceva de care suntec constienti cu totii ca trebuie sa facem, ..., dar NU FACEM!!!

21 De Lucruri Care NU Le Facem, DAR Care Ne Consuma Cea Mai Pretioasa Resursa A Vietii: TIMPUL!

  1. NICIODATA nu-mi stabile-am un termen limita(dead line)!
  2. NICIODATA  nu-mi stabile-am prioritatile!
  3. NICIODATA nu mi-am pastrat un jurnal!
  4. NICIODATA nu mi-am facut o trecere in revista a activitatilor "efectuate si trecute"!
  5. NICIODATA nu am utilizat un cronometru!
  6. NICIODATA nu delegam din sarcini!
  7. Aproape NICIODATA nu duceam la bun sfarsit ceea ce incepeam, fara ajutorul altora!
  8. NICIODATA nu organizam ceva de unul singur!
  9. NICIODATA nu ma ridicam din pat EXACT atunci cand suna ceasul!
  10. NICIODATA nu foloseam timpul liber pentru odihna trupului!
  11. NICIODATA nu spune-am NU!
  12. NICIODATA nu dormeam suficient!
  13. NICIODATA nu mi-am stabilit obiective!
  14. NICIODATA nu imi faceam  planificari! 
  15. NICIODATA nu ma concentram prea mult asupra unei sarcini!
Si in plus...in momentele cand aveam O GROAZA DE TIMP la dispozitie (ca deh, timpul era la dispozitia mea, nu?) ba mai intram pe un Forum, ba imi verific-am e-mailul, ba mai citeam un banc, mai dadeam cate un telefon ce se intindea pana la 30-40 min. si mai mult... Imi facusem un obicei din ...

    16. ...a-mi fixa MEREU intalniri cu prietenii!
    17. ...a astepta MEREU lucruri, sau persoane fara defecte!
    18. ...a cauta sa obtin MEREU tot ceea ce era in materie de New!
    19. ...a-mi umple MEREU timpul cu televizorul!
    20. ...a raspunde MEREU la telefon!
    21. ...a face MEREU mai multe lucruri deodata!

Acum, va regasiti  facand lucruri din aceasta Lista?
Stiu ca nu este usor sa iti recunosti "pacatele", dar din nefericire, majoritatea ne recunoastem vina, DOAR atunci cand este prea tarziu, sau in al 12-lea ceas, cum se spune!
Vestea buna e ca, daca pana mai acum cativa ani in urma nu cunoste-am unele lucruri sau nu aveam  acces la informatii, acum luucrurile sau schimbat! Exista informatie, exista tehnologie care sa ne ajute, exista TIMP!
Singurul lucru care, si mie mi-a lipsit o prea-lunga perioada de timp este: DETERMINAREA si AMBITIA!

Din pacate, un singur lucru nu il poti cumpara cu toti banii si cu toate averile din lume: TIMPUL!!!
Constientiza faptul  ca TIMPUL este cea mai pretioasa resursa pe care o avem, si in final, singura care conteaza cu adevarat, atat pentru noi cat si pentru cei dragi! Sa nu o irosim pe lucruri marunte si care nu ne aduc nici un folos!

In final, as vrea sa va las cu inca un citat la care sa meditati, scris de Thomas Jefferson, al treilea presedinte al Statelor Unite ale Americii (1801 - 1809), autor al Declaratiei de Independenta (1776), si unul dintre cei mai influenti dintre "parintii fondatori" ai Statelor Unite ale Americii.

“Determine never to be idle. No person will have occasion to complain of the want of time who never loses any. It is wonderful how much can be done if we are always doing.”

( "Determinarea nu trebuie sa fie niciodata o stare de inactivitate. Astfel, nici o persoana nu va avea ocazia sa se planga de lipsa de timpulpe care niciodata nu la irosit. Este minunat cat de mult putem face, daca avem mereu si altceva de facut.")

P.S. Daca  ti-a placut ceea ce ai citit si daca esti de acord ca aceast articol ar fi util si altor cititori, te invit sa il recomanzi la randu-ti, prietenilor de pe Twitter, Facebook sau unde crezi TU ca este mai oportun.
De asemeni, daca ai alte opinii, sugestii sau pareri, mi-ar face placere sa le discutam impreuna pe rubrica de Comentarii. Ce zici, esti de acord?
Iti multumesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu