21 decembrie 2012

Dor De Adevar Ca De O ...Poveste! Parabolele Lui Iisus, de Andrei Plesu (video)

Andrei Plesu - Parabolele Lui Iisus. Adevarul Ca O Poveste, Cartea Anului 2012

Si El le-a zis: Vouă va este dat sa cunoasteţi tainele imparatiei lui Dumnezeu, dar celor din afara toate li se fac în parabole. (Marcu)
Mi-am dorit aceasta carte, Parabolele Lui Iisus. Adevarul Ca O Poveste scrisa de Andrei Plesu, de cand am auzit o scurta prezentare la Radio Romania Cultural! "Un silogism, un argument, o constructie sau o demonstratie logica se adreseaza mintii, pe cand o poveste se adreseaza intregii fiinte."  dar eu nu m-am gandit intr-un mod logic atunci cand mi-am dorit carte.
Dar iata ca Mos Nicolae sa gandit si la mine si... mi-a adus-o cadou!
Am citit-o pe nerasuflate si mi-am promis ca o voi reciti imediat dupa Sarbatorile de Iarna.

Am citit Biblia si, recunosc, ca au fost multe pasaje pe care nu le-am inteles. Dar acum dupa citirea Parabolelor...d-lui Plesu mintea  mi s-a mai luminat! Mi-am dat seama astfel ca o poveste e un rezumat de cunoastere in care totul pare mai pe intelesul tuturor.

"Daca vrei sa intelegi ceva din lumea din jurul tau, trebuie sa lucrezi cu ansamblul fiintei tale, cu tot agregatul alcatuirii tale." - Andrei Plesu

Este o carte care se adreseaza, cum bine afirma si d-l Plesu, intregii noastre fiinte. Se adreseaza imaginatiei noastre, emotivitatii noastre si chiar experientei noastre fizice.
Personal, oricat de mult m-as stradui, nu stiu daca am sa ajung sa am capacitatea intelectuala a lui Andrei Plesu, asa ca va las in compania minunata a domniei sale, pentru prezentarea cartii, prezentare pe care a facut-o la Iasi, in cadrul festivitatilor “Dies Academici”, dedicate jubileului aniversar de 150 de ani al Universitatii “Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, pe data de 27 octombrie 2010, in Aula Magna unde pe langa cei 550 de oameni prezenti, alti 250 de oameni au umplut Sala Pasilor Pierduti, unde prelegerea a
fost retransmisă pe un ecran urias.

Iti recomand cu caldura sa-ti cumperi si sa citesti aceasta carte, mai ales ca in aceasta perioada poti beneficia si de un discount considerabil de 25%! De unde? Click aici sau pe imagine!

Andrei Plesu - Parabolele lui Iisus. O analitica a receptivitatii from UAIC Iasi on Vimeo.

Zilele trecute am aflat ca "Parabolele lui Iisus. Adevarul ca poveste", cartea lui Andrei Plesu, a primit titlul de Cartea Anului 2012 si va pot spune cu mana pe inima, ca merita! Este una dintre cartile fundamentale pe care ar trebui sa o citeasca orice persoana care doreste sa evolueze si sa se dezvolte! 
Nicolae Manolescu, presedintele juriului Uniunii Scriitorilor din Romania (USR) , a declarat  la festivitatea deacordare a Premiului pentru Cartea Anului 2012 ca "Parabolele lui Iisus. Adevarul ca poveste" este "o carte cu totul iesita din comun". "O analiza, un eseu despre parabolele din cele patru evanghelii - mai mult despre primele trei, decat despre a lui Ioan, nu stiu de ce, o sa-l intreb pe Andrei cand l-oi prinde - care nu e facuta de un teolog si in acelasi timp nici de un liber cugetator, care s-ar folosi de ele precum Ernest Renan cand scria 'Viata lui Iisus', la sfarsitul secolului XIX, si vedea omul fara sa-l vada pe Fiul Domnului (...) Andrei Plesu si-a pastrat un spirit foarte liber, cu niste comentarii foarte interesante, bazate pe o bibliografie inspaimantatoare. Nu sute, nu mii, nu zeci de mii. Sunt probabil sute de mii de comentarii ale parabolelor din Biblie din Noul Testament, pe putin, iar el a cunoscut o buna parte, intr-o mare biblioteca germana. Cu o asemenea bibliografie pe cap ti se incurca limba in gura. Ce mai poti sa spui cand despre fiecare cuvant de acolo s-au scris zeci si sute de mii de pagini? Ei, a reusit sa spuna si culmea este ca unele din ele sunt chiar ale lui. Vorbesc de comentarii. Cu o asemenea bibliografie, sa mai ai si tu o parere, asta mi se pare extraordinar. In plus, este farmecul extraordinar al scrisului lui. Este un stilist de prima mana. Cartea nu are nimic dintr-un studiu de specialitate (...) Parabolele sunt luate ca niste depozite de intelepciune milenara si povestite cu intrebari. Oare ce vrea sa spuna aici? Dar nu spune asta, spune altceva. Dar de ce nu spune asta? Sunt niste povesti, de fapt, parabolele. El spune parabolele care, pana la urma, duc la adevar, adevarul care nu se spune ca la filosofi, in mod abstract, ci se spun niste povesti extraordinare, citite de doua mii si atatia de ani de toata lumea si comentate, tot asa, de toata lumea", a afirmat criticul literar.

Manolescu a mai spus despre "Parabolele lui Iisus. Adevarul ca poveste" ca este o carte "pe care o poate citi oricine", pentru ca "nu are nicio dificultate". "El (Andrei Plesu) stiind foarte bine si greaca, in foarte multe cazuri, se foloseste de cuvantul originar in greaca sau in aramaica, in care au fost scrise unele din textele vechi (...) si care nu are neaparat sensul cu care este tradus. Sunt foarte multe cuvinte din astea care aveau in greaca un sens precis si (sensul, n.r.) a fost tradus in fiecare limba cu oarecare relativitate, ba chiar cu sinonime. Dar cuvantul spunea un singur lucru si el, studiind si stiind limba greaca, descoperea sensul cuvantului respectiv. Din punctul asta de vedere, cartea este chiar a unui erudit (...) Dar, dincolo de eruditie si de specialitate, este farmecul asta extraordinar al unor povesti pe care le re-spune in limba lui", a mai comentat Manolescu.

 
P.S.
Daca  ti-a placut ceea ce ai citit, ceea ce ai vazut si consideri ca aceasta carte ar fi utila si altor prieteni de-ai tai, sau cunostinte, te invit sa recomanzi articolul familiei, apropiatilor, prietenilor de pe Twitter, Facebook sau unde crezi TU ca este mai oportun!
Iti MULTUMESC!

De asemeni, daca ai alte opinii, sugestii sau pareri, mi-ar face placere sa le discutam impreuna pe rubrica de Comentarii. Ce zici, esti de acord?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu