9 ianuarie 2013

Dor de ... 45 De Lectii De Viata De La ... Regina Brett!


Citeam in cursul diminetii cateva versuri care mi-au amintit de o intamplare de un umor macabru povestita de Regina Brett. 

Cine este Regina Brett, ma veti intreba?

Regina Brett este autoarea cartilor Be the Miracle: 50 Lessons for Making the Impossible Possible si God Never Blinks: 50 Lessons for Life’s Little Detours. Ea a fost nominalizata de doua ori, in 2008 si in 2009, la premiul Pulitzer pentru lectiile scrise pentru  The Plain Dealer Cleveland, cel mai mare ziar din Ohio. 

In ziua cand a implinit 45 de ani  a alcatuit o lista cu 45 de lectii de viata, traite si invatate, ca femeie, necasatorita, mama a unui copil de 18 ani. Cand a implinit 50 a mai adaugat 5! Lectii despre o viata traita in cautarea dragostei pana la 40 de ani, dar  aceeasi dragoste mult cautata, intrerupta de un cancer de san la 41. O viata plina de suisuri si coborasuri, decizii si razgandiri precum cu totii avem, dar parca nu toate in aceeasi viata.

Nu mare ia fost surpriza cand s-a trezit cu un e-mail al carui mesaj era semnat:  "Scris de Regina Brett, la 90 de ani"!  Mai mult, era atasata si imaginea unei batrane frumoase. 

Astfel ca, a scris un nou articol intitulat "You don't look 90."(Nu arati de 90 de ani), articol pecare l-am tradus integral, in randurile de mai jos.


"Pentru a celebra atingerea varstei de 45 de ani, am scris atunci 45 de lectii pe care le-am invatat eu de la viata. Este una dintre cele mai cautate si citite liste pe care le-am scris vreodata. Astazi am 50, dar se pare ca Internetul m-a imbatranit peste noapte, astfel ca in august 2012, m-am trezit ca aveam ... 90 de ani! Nu dragi cetateni, acea persoana nu sunt eu
Deci iata, inca o data,  lista lectiilor mele  primite de la viata:

1.Viata desi nu e corecta,  e inca bine.
2. Cand ai dubii, cauta sa faci doar un mic pas intr-o directie.
3. Viata este prea scurta ca s-o irosesti urand pe cineva.
4. Angajatorul nu va avea grija de tine atunci cand esti bolnav. Doar prietenii si familia o vor face. Fii cat mai apropiata de acestia.

5. Acopera-ti cartile de credit in fiecare luna.
6. Nu trebuie sa castigi in fata fiecarui argument. Fii sau nu fii de acord.
7. Plangi impreuna cu cineva. Este mai multa suferinta atunci cand plangi singur.
8. Este OK sa te manii pe Dumnezeu. El te poate ierta!
9. Economiseste pentru pensie incepand cu primul salariu.
10. Cand vine vorba de ciocolata, rezistenta este zadarnica.
11. Impaca-te cu trecutul pentru ca acesta sa nu iti afecteze prezentul.
12.  Este OK sa-ti lasi copiii sa te vada plangand.
13. Nu iti compara viata ta cu viata altora. Nu ai nici o idee prin cate trec si acestia.
14.  Daca o relatie ar trebui sa fie un secret, tu nu ar trebui sa mai fii in ea.
15. Totul se poate schimba cat ai clipi din ochi. Dar nu-ti fa griji: Dumnezeu, nu clipeste.
16. Incearca sa respiri adanc. Aceasta relaxeaza si aduce calm mintii.
17.  Scapa de orice NU ESTE util, frumos si placut.
18. Tot ceea ce nu te ucide, nu te face cu adevarat mai puternic.
19. Nu este niciodata prea tarziu pentru a avea o copilarie fericita. Dar o a doua vine DOAR de la tine si nu din partea altcuiva.
20.  Cand vine vremea sa mergi dupa cine iti place in viata, nu cere si nu asculta parerile altora.
21. Arde lumanari, foloseste lucruri dragute, poarta lenjerie de lux. Nu le pastra pentru ocazii speciale. Astazi este O ZI SPECIALA!
22. Dupa ce ai facut niste economii, investeste-le cu cap.
23. Fii excentric ACUM. Nu astepta sa imbatranesti pentru a purta violet.
24.  Cel mai important organ sexual este CREIERUL.
25. Nimeni nu este responsabil pentru fericirea ta, in afara de tine.
26. Alina-ti fiecare asa-numit dezastru cautand raspuns la aceste cuvinte: In 5 ani, va mai conta?
27. Intotdeauna alege VIATA!
28. Iarta totul la toata lumea.
29. Ceea ce altii gandesc despre tine, nu este treaba ta.
30. Timpul vindeca aproape totul. Dati-mi TIMP!
31. Nu conteaza cat de buna sau cat de rea devine o situatie, ea se va schimba.
32. Nu te lua prea in serios. Nimeni, altcineva nu o face!
33. Crede in MIRACOLE! 
34. Dumnezeu te iubeste pentru Dumnezeul care esti, nu pentru ceea ce ai facut, sau pentru ceea ce nu ai facut.
35. Nu-ti acuza viata. Ridica-te si da tot cei mai bun din tine.
36. Fenomenul de imbatranire alterneaza cu moartea tineretii.
37. Copii tai au DOAR o singura copilarie. Fa-o in asa fel incat sa-si aminteasca totdeauna de ea cu placere (memorabila).
38. Tot ceea ce conteaza intr-un final este ca tu ai iubit.
39. Fa o plimbare in fiecare zi. Miracole te asteapta peste tot.
40. Daca am arunca toate problemele intr-o gramada si am vedea cum arata toata lumea, ne-am grabi sa le luam inapoi.
41. Invidia este o pierdere de timp. Ai deja, tot ceea ce ai nevoie.
42. Ce-i mai bun sta sa vina!
43. Nu conteaza cum te simti, ridica-te, imbraca-te si fruntea sus!
44. Randament!
45. Viata nu este legata cu o funda, dar inca este un CADOU!

Cele 5 lectii de viata adaugate:
46. Viata este prea scurta ca sa-ti plangi prea mult de mila. Fii ocupat traind, sau fii ocupat murind!

47. Nu poti obtine nimic, daca nu faci nimic toata ziua.
48. Un scriitor scrie. Daca vrei sa fii scriitor, scrie!
49. Citeste Psalmii. Acestia acopera orice emotie umana!
50. Tot ceea ce conteaza intr-un final este ce TU ai iubit.     

     Favoritele mele sunt 10, 13, 23, 26, 34 si 40.

Ati retinut: Am DOAR 50 de ani! Urasc acea stire pe care am auzit-o, si in care Berthabelle din Eugene, Ore spunea:"Noi suntem de aceeasi varsta, doar ca eu m-am născut la 1 noiembrie 1918. Sper ca intr-o zi sa putem auzi una de alta. Nu e minunat ca suntem.. amandoua nonagenare? Cu dragoste, Bertie."

De la Regina Brett. "


Lasand la o parte comicul sinistru al situatiei, lectiile de viata sunt adevarate ... lectii de viata de retinut!
Pot spune ca imi plac atat de mult incat o sa le listez pentru a le citi zilnic.
Acum dupa o prima lecturare, favoritele mele sunt   4, 9, 13, 24, 25, 40 si 42. Ale tale care ar fi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu