16 octombrie 2013

Arta Dezvoltarii Personale, cea mai completa carte de dezvoltare personala din Romania!


Am avut bucuria si onoarea sa fiu printre primele persoane care au primit cartea lui Florin Rosoga, Arta Dezvoltarii Personale, si am si "devorat-o" intr-o noapte! Bineinteles, ca nu am fost primul cititor, deoarece, fiica-mea, de 12 ani, a fost cea care a ridicat-o de la Posta decretand: Eu o citesc prima! Si ea a fost prima! :)

Mi-amintesc ca am scris atunci si pe Facebook, motiv pentru care, ulterior, am primit mai multe mesaje si intrebari legate de "Cum e cartea?" "E buna?" "Cum ti s-a parut? Mi-o recomanzi?

Avand ca subtitlu Cum sa iti organizezi planul de evolutie personala,
 Arta Dezvoltarii Personale, carte pe care am reluat-o, dar de aceasta data ca instrument de lucru, contine de fapt un set complet de instrumente necesare unei dezvoltari armonioase atat in plan mental, fizic si spiritual! Este mai ddegraba, un set de planuri, fise, tehnici, strategii, atent structurate si planificate pe zona de adresare si perioada. Caci, ca si orice lucru bine facut si de durata, implementarea unui plan de evolutie personala, implica niste pasi si niste etape de care trebuie tinut riguros seama in toate cele 3 planuri. 
Pentru ca, in opinia mea, atunci cand faci referire la dezvoltarea personala, trebuie sa ai in vedere mintea, corpul si spiritul! Una fara alta, nu se poate!

Principiile de baza ale transformarii si evolutiei personale sunt expuse in carte in patru parti ce se succed progresiv: Fundatia, Activarea, Dezvoltarea si Evolutia.

Fiecare dintre cele patru parti corespunde unei etape de evolutie, fiind extrem de utila prin capitolele pe care le contine, insa folosirea lor impreuna este cea care aduce rezultate. Desi autorul recomanda sarirea capitolelor "ce nu ti se potrivesc", eu nu sunt de aceeasi parere, considerand ca, fiecare capitol este esential, fiind ca piesele unui puzzle. 

Scrisa intr-un stil ce mi se pare un pic mai didactic, punctual, (lucru care nu-i scade cu nimic valoarea) Arta Dezvoltarii Personale - Cum sa iti organizezi planul de evolutie personale, este o carte ce se adreseaza atat celor aflati la inceputul dezvoltarii personale cat si celor care si-au inceput deja dezvoltarea personala, deoarece contine, dupa cum spuneam si la inceput, instrumente pe care le folosesc in trainingurile lor si Anthony Robbins si Andy Szekely, Steven Covey sau Leo Babauta.

Nu stiu daca as putea sa ma leg de ceva anume pentru care sa nu recomand tuturor aceasta carte, care se vede ca e lucrata cu atentie, este scrisa intr-un limbaj usor si pe intelesul tuturor, bine documentata si plina de resurse. Intr-un cuvant, o trusa de dezvoltare personala completa, foarte utila fiecaruia! 

Am sa inchei cu un fragment care mi-a placut foarte mult si care sper sa iti placa si tie:
"Si probabil cel mai important aspect la care trebuie sa dai atentie este ca atunci cand lucrezi, sa lucrezi. Cand inveti, sa inveti. Cand te distrezi, sa te distrezi. Iar cand visezi, sa visezi." - Florin Rosoga, Arta dezvoltarii personale, pag. 197
Daca esti unul care a citit cartea lui Florin, mi-ar placea sa aflu si parerea ta despre aceasta carte, si felul cum ai perceput-o tu. In ce fel ai ales sa o folosesti tu?

Daca nu ai apucat inca sa o citesti, o poti comanda de aici, de unde poti descarca dealtfel, GRATUIT, primele 15 pagini. Si tot acolo ma poti afla si ce spun altii despre aceasta carte. Mie insa, imi pasa mai mult de parerea ta!

O zi minunata plina de sanatate, bucurii si prosperitate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu