5 octombrie 2014

10 + 5 scurte lectii de viata de la JACK MA - cel mai bogat om din China anului 2014


Cu siguranta ca, poate cand auzi de acest nume - Jack Ma, nu iti spune prea multe. Personal recunosc ca pana in urma cu cateva zile, nici eu nu auzisem prea multe. Insa dupa ce am citit acest articol din Forbes, mi-am zis ca trebuie sa aflu mai multe, si sa impartasesc si cititorilor mei.

Si iata ce am aflat:

Jack Ma este un antreprenor chinez, iar recent, a obţinut o sumă record de 25 de miliarde de dolari la listarea pe bursa din New York, devenind cel mai bogat om din China, compania de comert electronic pe care a fondat-o, Alabama, ajungând la o valoare de piaţă de peste 200 de miliarde de dolari.


Ce este mai interesant, e faptul ca Jack Ma a lucrat ca profesor de limba engleză şi provine dintr-o familie săracă, în care tatăl nu câştiga mai mult de 40 de dolari pe lună. El a pus bazele companiei care avea sa devina recunoscuta la nivel mondial - Alibaba în urmă cu 15 ani, cu 60.000 de dolari.

În drumul său către succes, bărbatul a promis că banii nu îl vor schimba şi a mărturisit că idolul său este personajul Forest Gump.

"Sunt acelaşi om care câştiga 20 de dolari pe lună nu demult", a declarat miliardarul într-un interviu acordat revistei electronice Time.

Fondatorul grupului Alibaba ocupă locul 24 în clasamentele celor mai bogaţi oameni din lume realizate de Forbes şi Bloomberg.

Mai jos, am ales 10 scurte citate-lectii de viata ale celui mai bogat om al anului 2014 din China, JACK MA:

1. O treime dintre oameni nu te vor crede niciodată. 
Angajaţii tăi nu trebuie să lucreze pentru tine, ci pentru un scop comun.

2. Calităţile unui lider adevărat sunt viziunea, tenacitatea şi competenţa.

3. Banii şi puterea politică nu sunt compatibili. 
Dacă eşti implicat în politică, nu trebuie să te mai gândeşti la bani!

4. Cel mai mare eşec este să renunţi.

5. Numai proştii îşi folosesc gura ca să vorbească. 
Un om deştept îşi foloseşte creierul, iar unul înţelept inima.

6. Suntem aici să ne bucurăm de viaţă, nu să muncim. 
Indiferent cât succes vei avea, nu uita să trăieşti.

7. Un adevărat om de afaceri nu are duşmani. 
Odată ce înţelege acest lucru, numai cerul este limita.

8. Te poţi plânge din când în când de viaţă, dar nu face din asta un obicei
Este ca alcoolul- cu cât bei mai mult, cu atât îţi va fi mai sete.

9. Lumea nu îşi va aminti ce ai spus, dar cu siguranţă nu va uita ce ai făcut.

10. "Libertate" este cel mai scump cuvânt.

... si pentru ca pe masura ce pregateam acest articol am mai urmarit o video-prezentare facuta de Jack Ma la SPRIE (Stanford Program on Regions of Innovation and Entrepreneurship) la Stanford Graduate School of Business, am mai extras inca 5 idei - simple, scurte si concise, la care e bine sa reflectam cu totii, si mici si mari. :)

11. Viseaza, gandeste si planifica, inainte de a incepe ceva.
"Compania noastra are succes astazi, nu pentru ca facem o treaba buna - ci pentru ca am avut un vis la care m-am gandit in urma cu 15 ani", spune Ma

12. Banii nu inseamna fericire - inseamna responsabilitate.
"Dupa ce am absolvit facultatea, castigam $20/luna, ceea ce era fantastic," spune Ma, care, dupa facultate preda limba engleza ca profesor, in China. "Cand ajungi sa ai un milion de dolari, esti un om norocos. Iar cand ai 10 milioane de dolari, ai si o multime de necazuri si dureri de cap. Cand ai mai mult de un miliard de dolari sau chiar peste 1oo de milioane de dolari, devii responsabil pentru oamenii care au incredere in tine, pentru ca oamenii au convingerea ca tu poti cheltui banii mai bine decat o fac altii.

13. Asteapta-te la ne-asteptat!
"Viata este ca o cutie de bomboane fondante", spune Ma, subliniind ca unul dintre citatele sale favorite vine din filmul Forrest Gump. "Nu stii niciodata ce umplutura are cea pe care o vei primi."

14. Nu ai nevoie de relatii pentru a atinge succesul.
"Noi nu am avut un tata bogat sau un unchi cu relatii," mai spune Ma, care a inceput Alibaba din apartamentul sau din Hangzhou, China. "Nu am avut decat clientii care ne-au sustinut."

 15. Pentru a schimba lumea, investiti in tineri.
"Secretul meu este acela ca i-am ajutat pe altii care au dorit sa atinga succesul. Tinerii trebuie ajutati, trebuie sprijiniti. Pentru tinerii de astazi vor creste si se vor dezvolta. Tinerii de astazi vor avea in cap semintele plantate iar cand vor creste, ei vor fi schimbarea in lume."

Dintre  toate, personal, mi-au placut citatele cu nr.10, nr.13 - aceasta replica de film constituind si pentru mine unul dintre citatele favorite, si foarte mult nr. 15. 
Tu in care dintre aceste citate te regasesti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu