30 noiembrie 2015

30 de carti care ar trebui citite pana la 30 de ani


Am un copil care se apropie (cu pasi repezi mi se pare mie) de varsta de 20 de ani. Din experienta proprie, dar si din interactiunile cu zeci si sute de tineri, stiu ca este o varsta de cautari, visare si dorinta. Este varsta intrebarilor pe langa multi trec foarte repede, chiar superficial...

Iar raspunsurile la intrebarile fundamentale: "Cine sunt eu?" si "Ce-mi doresc sa obtin in viata?", pe la aceasta varsta (daca nu chiar mai devreme) ar trebui sa fie cautate si aflate!


Viata, din pacate nu este doar lapte si miere sau doar "straluciri de soare si  de curcubeu", cum spunea Sylvester Stalonne, iar pentru a supravietui demn, onorabil si prosper in aceasta lume nebuna. nebuna, trebuie sa urmezi ciclul realizare-esec. Atat succesul cat si esecul te pot zapaci uneori atat de tare, incat iti poti pierde definitiv directia iar restul vietii sa iti fie doar o lupta pentru supravietuire, alaturi de un partener pe care nu il iubesti, crescand un copil pe care nu ti l-ai dorit ... Varianta si mai trista este cea in care aluneci cu usurinta in "bratele Sodomei" si dai in patima placerilor sexuale, a drogurilor, alcoolului ...

Pentru aceea, am facut o selectie de carti pe care probabil, scoala sau prietenii nu ti le recomanda. Este o selectie eclectica ale caror titluri  se concentreaza pe subiecte cum ar fi intelegerea identitaţii, modelarea viziunea asupra lumii tale, și care are rolul de a bazele pentru o viaţă personală si o carieră profesională, implinite.

Iată mai jos, cărţile pe care am convingerea că orice tanăr ar trebui să le citească pană la 30 de ani;

1. Marcus Aurelius - Ganduri catre sine insusi/Ta eis heauton. Se mai poate gasi si sub titlul "Meditatii" 27. Daniel Kahneman - Gandire rapida, gandire lenta 30. Peter Thiel, Blake Masters - De la zero la unu

Pentru cei mai carcotasi, care vor intreba: "De ce nu am inclus in lista nici un autor roman?"(cu exceptia lui Mircea Eliade) raspunsul meu este urmatorul: pentru simplu fapt ca pana la sfarsitul liceului, cam tot ce inseamna literatura romaneasca de valoare este inclusa in manualele scolare. Sau daca nu e, macar pe listele de lecturi obligatorii de vacanta s-au regasit! Si ar trebui sa fie citite, daja! :) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu