26 mai 2011

SECRETUL SUCCESULUI...lui Benjamin Franklin!



       Parcurgeţi paşii de la eşec la succes!

"Cum am devenit expert în vânzări" este cea mai utilă şi mai instructivă carte despre vânzări. Lectura ei îţi va dezvălui paşii pe care autorul i-a parcurs de la un novice până la unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri. Povestea lui este cu atât mai interesantă cu cât, datorită unei situaţii familiale foarte precare, a fost nevoit să renunţe la şcoală de la vârsta de 14 ani.
Frank Bettger ne spune exact ce a făcut pentru a scăpa de eşec şi disperare. Sfaturile sale transformă orice începător într-un expert în vânzări. Puteţi să-i urmaţi exemplul orice aţi avea de vândut, învăţând cum să deveniţi mai organizat, cum să câştigaţi clienţi noi şi care sunt motivele pentru care se pierd afacerile.
,,Am citit fiecare pagină a acestei cărţi. O recomand cu entuziasm oricui. Aidoma unui fumător în stare să meargă pe jos doi kilometri pentru o ţigară, şi eu aş fi bătut bucuros drumul de la Chicago la New York ca să cumpăr un exemplar din această carte.“
Dale Carnegie

Dale Carnegie spunea că există patru căi, şi numai patru, prin care 
putem avea contact cu lumea. Suntem evaluaţi şi clasificaţi în funcţie de ce facem, cum arătăm, ce spunem şi cum o spunem.


Bun, acuma ce are a face cartea lui Bettger cu succesul lui Benjamin Franklin? Pai are! Citind cartea veti descoperi ca in marea majoritate a capitolelor personajul la care se face referire cel mai mult este: Benjamin Franklin, si in special la Autobiografia lui Benjamin Franklin ,aici disponibila audio !
Pentru mai multa claritate, iata descrierea Secretului Succesului in cuvintele autorului;
"...cand bajbaiam prin intuneric, incercand cu disperare sa invat sa vand,am dat peste o parte din cartea: Autobiografia lui Benjamin Franklin. Viata lui Franklin mi-a amintit de un lampagiu. Si el a lasat un sir de lumini in urma sa pentru ca ceilalti sa vada pe unde merg.

Una dintre aceste lumini a fost ca un far, o idee descoperita de Franklin cand era doar un mic tipograf din Philadelphia si era plin de datorii. Se considera un om simplu, cu capacitati obisnuite, dar credea ca poate sa descopere principiile esentiale ale succesului, daca gaseste metoda corecta. Avand o minte inventiva, el a pus la punct o metoda atat de simpla, si totusi atat de practica, incat o putea folosi oricine.
Franklin a ales 13 caracteristici despre care credea ca sunt necesare sau de dorit sa si le insuseasca si sa le stapaneasca perfect si in fiecare saptamana a acordat atentie maxima unuia dintre aceste subiecte. In acest fel, a reusit sa parcurga toata lista in 13 saptamani si sa le repete procesul de patru ori pe an. Veti gasi un extras al subiectelor lui Franklin mai jos, in forma in care ele apar in autobiografia sa.
1. Cumpatarea – Nu manca pana la ingreunarea si nu bea pana la ametire.
2. Linistea – Nu spune decat ceea ce ar putea folosi altora sau tie; evita conversatiile marunte.
3. Ordinea – Lasa toate lucrurile pe care le ai la locul lor; acorda fiecarei parti a ocupatiei tale timpului ei.
4. Hotararea – Fii hotarat sa faci ceea ce trebuie; realizeaza fara gres ceea ce ai hotarat.
5. Chibzuinta – Nu cheltui decat pentru binele celorlalti sau al tau; nu irosi nimic.
6. Harnicia – Nu pierde timpul; fii mereu ocupat cu ceva folositor; elimina toate actiunile inutile.
7. Sinceritatea – Nu-l induce in eroare pe celalalt, pentru ca se va simti ranit; gandeste inocent si drept, iar daca vorbesti, vorbeste la fel.
8. Dreptatea – Nu nedreptati pe nimeni facandu-i un rau sau neacordandu-i beneficiile care cad in sarcina ta.
9. Moderatia – Evita extremele; abtine-te sa urasti relele care ti s-au facut pe masura gravitatii lor.
10. Curatenia – Nu tolera murdaria corpului, a hainelor sau a locuintei.
11. Calmul – Nu te lasa deranjat de nimicuri sau de accidente obisnuite ori inevitabile.
12 Castitatea – Practica rareori sexul si numai pentru a avea copii sau a-ti pastra sanatatea, nu recurge niciodata la el din plictiseala, slabiciune, pentru a perturba linistea sau a strica reputatia cuiva.
13. Umilinta – Imita-i pe Isus si Socrate.
Cand a implinit 79 de ani, Benjamin Franklin a scris mai mult despre aceasta idee decat despre orice alt lucru din viata sa - 15 pagini - pentru ca acestui lucru simtea ca ii datoreaza tot succesul si fericirea  sa. A incheiat scriind : "Sper ca ca unii dintre urmasii mei imi vor urma exemplul si vor culege roadele”.
 Ei bine m-am gandit eu, daca un geniu ca Benjamin Franklin, unul din cei mai intelepti si mai pragmatici oameni care au trait vreodata pe pamant, credea ca acesta este cel mai important lucru pe care l-a facut in viata lui, de ce sa nu-l incerc si eu? (...)Apoi cand am descoperit ca Franklin nu fusese la scoala decat doi ani, iar acum la 150 de ani de la moartea sa , cele mai mari universitati din lume ii aduceau onoruri, m-am gandit ca as fi un prost daca n-as incerca! (...)
Am urmat intocamai planul sau si felul in care spusese ca il folosise. L-am luat si l-am aplicat in vanzari. Dintre cele 13 caracteristici ale lui Franklin, eu am ales 6, apoi le-am inlocuit pe celelalte 7 cu unele despre care am crezut ca ma vor ajuta in domeniul meu de activitate, la care eram extrem de slab.
Iata lista si ordinea in care le-am folosit:
1.Entuziasmil.
2.Ordinea: autoorganizarea.
3.Gandirea prin prisma intereselor celuilalt.
4.Intrebarile.
5.Problema - cheie.
6.Tacerea: ascultarea.
7.Sinceritatea: meritati increderea.
8.Cunoasterea afacerii proprii.
9.Aprecierea si lauda.
10.Zambetul : fericirea.
11.Amintirea numelor si a fetelor.
12.Ajutorul si prospectarea.
13.Incheierea contractului: Actiunea.
Recomand alcatuirea acestei liste si mai mult punerea in aplicare. Stiu ca nu este usor. Nu exista o cale usoara.Dar este una sigura."

     Acum, daca as fi fratele dumneavoastra, v-as spune ceea ce am sa va spun acum: nu mai aveti prea mult timp!
     Nu stiu ce varsta aveti, dar haideti sa presupunem ca aveti in jur de 30 de ani. Este mai tarziu decat credeti! In curand veti avea 35 si apoi 40. Si dupa varsta fde 40 de ani, timpul trece mai repede. Stiu din propria experienta! 
     Ei bine, indiferent daca sunteti agent de vanzari, elev, student, vanzator de dulciuri sau bancher, ceea ce aveti de facut este sa alegeti 13 teme, care vi se potrivesc cel mai bine, si concentrandu-va asupra unui singur lucru odata, veti progresa in privinta acelui lucru intr-o saptamana, decat ati reusi altfel intr-un an. Un nou gen de incredere va pune stapanire pe dumneavoastra!
     Nu-i asa ca nu e greu? 
     SUCCES!

     Si daca ar mai fi sa va dau un sfat ar fi: cititi cartea, si nu o sa va para rau! O puteti comanda aici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu