23 octombrie 2020

Cum se voteaza in secolul XXI...In SUA!

TE-AI INTREBAT VREODATĂ CUM SE VOTEAZA IN SUA? FIIND CONSIDERAT MODELUL #1 DE DEMOCRATIE IAR CA MODEL, AR TREBUI SĂ NE INTERESEZE SI PE NOI... PAREREA MEA!


Într-o postare recentă pe Facebook, Cristian Carstoiu, unul dintre pionierii fenomenului de dezvoltare personala din România, și-a exprimat impresiile despre cum se voteaza in secolul XXI in SUA! 

„...Deci, am votat prima oara in USA. A fost o experienta interesanta, mai ales prin prisma tehnicii de vot. Lasand la o parte ca am votat cate in luna si in stele (19 lucruri diferite, Presedintele USA, senatori si congressmeni, administratie locala si statala, amendamente la Constitutia Georgiei, si un referendum local pentru majorarea unor taxe pentru a strange bani pentru infrastructura), experienta in sine mi-a aratat, inca o data, cat e de mare distanta intre o tara dezvoltata si o economie "emergenta" cum e Romania. 

Dupa ce mi s-a verificat electronic identitatea in baza de date a votantilor inregistrati, (si foarte probabil ca undeva s-a marcat faptul ca am votat, deci nu cu abtibilde pe spatele ID-ului), am primit un card cu cip (deci nu stampila!) cu care m-am dus la 'cabina de vot'. 

Acolo era de fapt un mare ecran touchscreen care s-a activat dupa ce am introdus cardul in fanta de sub ecran. Apoi, pe ecran au inceput sa apara, una cate una, paginile buletinului de vot, eu exprimandu-mi intentia prin atingerea numelui candidatului respectiv (cu un pix din acela special, cu o guma in cap, care fusese dezinfectat in prealabil si pe care la sfarsit l-am returnat pentru a fi dezinfectat ulterior, impreuna cu cardul). 

Dupa ce am dat click pe pe cele 19 pagini (Click, Next, Click, Next, x19) si am zis ca da, sunt sigur ca asta e intentia mea de vot si nu, nu vreau sa revizuiesc nimic, a iesit de la imprimanta de sub ecran o foaie printata. (Erau 12 'cabine' de vot, cu o imprimanta laser pentru fiecare grup de patru - asta apropo de costul dotarii tehnice). 

Spre surpriza mea, pe foaia respectiva nu era 'buletinul' de vot cu toate bifele mele, asa cum ma asteptam, ci o chestie simpla, cu un QR code. M-am dus la o masa unde era un scanner, am introdus in scanner foaia, s-a aprins un beculetz verde de confirmare si gata. 

Doamna mi-a multumit, i-am predat cardul si pixul si asta a fost tot. 

Morala: Tehnologie, tati, tehnologie multa. Nu exista sampile, nu sta nimeni sa numere voturi la mana, nu se fac procese verbale, nu se cara saci cu buletinele de vot. Practic, intentia mea de vot a fost salvata electronic, s-a generat un QR code dedicat si contorizarea se va face automat, o data ce procesul electoral se incheie. Cam asa se voteaza in secolul XXI.” 


* Născut în București, Cristian Carstoiu este medic de profesie fiind absolvent al UMF Carol Davilla Bucuresti, promotia 1996. Nu a profesat decât o perioadă scurtă de timp pentru că fiind atras de fenomenul dezvoltare personala, s-a certificat ca trainer și, împreună cu Constantin Pavel, a demarat un primul proiect de educație non-formală pentru adulți numit, Audiosfera. Din 2012 trăiește în SUA, alături de soția sa Oana și copilul lor Patrick.

Mai jos, îl puteți urmări pe Cristian Cartoiu alături de Constantin Pavel, fondatorul editurii SelfCoach, în (probabil) primul clip care promova dezvoltarea personală în România




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu