Unul dintre beneficiile pe care le putem bifa la capitolul aport pe timp de Criza este ca educatia antreprenoriala devine tot mai accesibila si, din fericire, din ce in ce mai accesibila iar uneori chiar ... gratuita. Universitatile traditionale ofera numeroase instrumente, de la cursuri la incubatoare in toata regula.
Anul trecut in august, de exemplu, iti vorbeam de cursul on-line How to Build a StartUp - The Lean LaunchPad, curs ce se desfasura prin intermediul platformei Udacity si Coursera,cursul sustinut de Steve Blank, un renumit antreprenor "unul din greii incercati" de la Silicon Valley. Dupa acest prim pas, a urmat proiectul StartUp Weekend Next, un proiect condus tot de prof.Steve Blank, Udacity, TechStars si Startup America.
Recent, prin intermediul platfomei Manager.ro am aflat despre opt cursuri pe care orice antreprenor in devenire ar trebui sa le urmeze, din fata laptopului personal.
1. Cum sa construiesti un start-up
Steve Blank, autorul lucrarii The Startup Owner's Manual si The Four Steps to the Epiphany, preda un curs care cuprinde noua lectii. Cursantii invata cum sa identifice si sa
atraga clientii, cum sa foloseasca feedback-ul, cum sa promoveze un produs si cum sa perfectioneze un model de business.
“Inainte, consideram startup-ul o versiune mai mica a unei companii mari”, spune Blank pe site-ul Udacity. “In prezent, stim ca startup-ul reprezinta un element diferit, unic”.
2. Dezvoltarea ideilor inovatoare pentru companii
Un curs predat de James V. Green de la Universitatea din Maryland, care cuprinde sase lectii; antreprenorii sunt martorii tranzitiei de la o idee mareata la o companie mareata. Cursul se concentreaza pe doua aspecte esentiale: cum poti folosi un model de afaceri pentru a analiza fiecare parte a companiei si cum poti evalua cererea reala pentru un produs sau serviciu. Green ii ajuta pe antreprenorii “boboci” sa realizeze un plan de afaceri si ii invata cum sa obtina finantare, pentru a demara business-ul mult visat.
3. Ingineria startup-urilor
Un curs de 10 saptamani, predat de Balaji Srinivasan si Vijay Pande de la Universitatea Stanford, in cadrul caruia antreprenorii isi dezvolta aptitudinile necesare lansarii unui start-up tehnologic, de la zero. Instrumentele cheie si tehnicile folosite inclus linia de comanda, fisierele .com, editoarele de text, debugging-ul, testarea, documentatia, codurile de programare si dezvoltarea proiectelor etc.
4. Introducere in domeniul finantelor
Acest curs, predat de Gautam Kaul de la Universitatea din Michigan, ii invata pe antreprenori cum sa ia decizii personale si profesionale, prin evaluarea conceptului de valoare a banilor in timp (cu exemple concrete). Kaul preda lectii despre riscuri, nesiguranta, finantare si evaluarea realista a costurilor de capital.
5. Legea si antreprenorul
Acest curs, predat de Esther Barron si Steve Reed de la Northwestern University, ii pregateste pe antreprenori pentru infiintarea unui startup, tinand cont de aspectele juridice. Antreprenorii trebuie sa inteleaga conceptul de entitate, sa aleaga un nume protejat pentru compania lor, sa isi protejeze proprietatea intelectuala, sa semneze acorduri structurale, de finantare si sa fie familiarizati cu legatura dintre avocati si afaceristi.
6. Strategia competitivitatii
Un curs de sase saptamani, sustinut de Tobias Kretschmer in limba engleza (Kretschmer preda la Universitatea din Munchen); antreprenorii sunt familiarizati cu situatiile in care actiunile lor influenteaza profiturile concurentei sau viceversa. Prin analiza strategiei de obtinere a avantajului competitiv, cursantii pot sa abordeze business-ul intr-o maniera mai sistematica.
7. Designul si inovatia in afaceri
Un curs de cinci saptamani, predat de Jeanne Liedtka din cadrul Universitatii din Virginia, menit sa stimuleze “creierul antreprenorial”. “Oamenii creativi nu se trezesc dimineata si au, pur si simplu, o idee geniala”, spune Liedtka. “Exista anumite instrumente care ne ajuta sa fim creativ, sa dobandim succesul”.
8. Cresterea inteligenta pentru afacerile private (I & II)
Un curs format din doua lectii (fiecare lectie dureaza patru saptamani), concentrata asupra pe care le intampina un antreprenor care doreste sa isi creasca afacerea. “Cresterea nu este o functie liniara”, explica Edward Hess, din cadrul Universitatii din Virginia; “cresterea ia forma unui zigzag, este presarata cu greseli si esecuri, suisuri si coborasuri”. Cursul de antreprenoriat previne “autosabotajul”, oferindu-le antreprenorilor acele instrumente de care au nevoie pentru a creste si pentru a constientiza riscurile ascensiunii.
Autor: Silviu Marian Banila
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu