5 martie 2014

ASTAZI, E ZIUA TA! LA MULTI ANI, FEMEIE!


Ideea acestui articol mi-a venit chiar in ziua de 1 Martie, in urma unei polemici amicale cu o ... femeie, ce viza conditia femeii in societatea de astazi, egalitatea acesteia in drepturi cu barbatul si alte lucruri pe care, cred, ca si voi le-ati avut macar o data-n viata...

Lasand la o parte modul cum se vad femeile si cum sunt ele in realitate, mie unul mi-a placut sa fiu mereu sincer cu mine, in primul rand, si sa dau Cezarului ce-i al Cezarului.  Altfel spus, daca e sa privim femeia ca
pe un diamant, trebuie sa ne bucuram in permanenta de stralucirea ei in ansamblu, dar sa si constientizam ca frumusetea femeii (ca si a diamantului) ii este data de stralucirea unica si aparte a multitudinilor de fatete si stari pe care le are. 

William Shakespeare spunea ca "femeia este o mancare pentru zei, gatita de diavoli" iar Emil Cioran era de parere ca femeia este "muzica ratacita in carne"! Sunt doar doua dintre multitudinea de definitii si cuvinte care sau scris si dedicat femeii si care mie, mi-au placut cel mai mult. 

Personal, cred ca este mult mai greu sa definesti o femeie si mult mai usor sa o admiri, sa o sustii, sa o iubesti si sa o incurajezi, in tot ceea ce face. In 45 de ani de viata am avut ocazia sa cunosc foarte multe femei, sa discut si sa citesc despre si mai multe, si ca atare, pot afirma ca niciodata nu poti spune ca ai vazut destul le o femeie ca sa poti sa o definesti sau sa ii pui etichete.

Desi pot afirma cu tarie (acuma si public) ca DA, femeile sunt mult mai puternice decat noi, barbatii, femeia si ca "subiect"  reprezinta o delicatesa, care te surprinde cand te astepti mai putin. 

O crezi sensibila si doar ce constati ca te incurajeaza ea pe tine!

O ranesti si se ridica asemenea unui razboinic!
Crezi ca toate sunt normale, si atunci te uimesc lacrimile ei! 
Cauti un cuvant bun si te imbarbateaza cu sfaturi pline de intelepciune!
Crezi ca dai lectii si te rasplateste tandru cu un zambet, dandu-ti de gandit ca poate stie mai mult!


Natura femeii este greu de inteles, greu de stapanit, greu de aflat si mai ales ... greu de descris. Iar acest contrast, aparent naucitor, le regasesti si mai accentuat la femeile care cu fragilitatea si sensibilitatea lor devin de succes in lumea afacerilor, o lume dura, rezervata aparent doar barbatilor!

Iar atunci, esti de-a dreptul uimitor (pentru unii jenant sa o recunoasca) sa constati decizii sanatoase din punct de vedere financiar, rezultate si suucese insotite de un zambet gratios si o voce suava, dar ferma? 

Zambete, caldura, afectiune, iubire, sunt  simple "accesorii" din farmecul personal al oricare femei; si cea de acasa care ingrijeste cu blandete copilul,  isi iubeste si isi respecta sotul, dar si cea caree poate transforma un start-up intr-o corporatie de talie mondiala. 

O femeie de afaceri puternica este, ca si barbatul, o fiinta umana, prin urmare, logic ar fi sa spunem ca orice fiinta umana este o fiinta puternica, doar ca uneori rabdarea, si sensibilitatea feminina bate "muschiul" si logica barbatului.

Pentru ca ... prin intermediul acestui articol vreau sa aduc un elogiu si o dovada de respect absolut si neconditionat FEMEII cu ocazia zilei de 8 Martie, si ...  
... pentru ca am avut prilejul cu diverse ocazii sa cunosc personal mai multe femei care au reusit in viata uneori in domenii sau zone in care nu li se dadea nici o sansa sau sa ajunga uneori in functii atribuite doar barbatilor;
... pentru ca doresc tuturor femeilor care vor citi acest articol sa caute inspiratie in exemplele de mai jos - toate din Romania anului 2014 - si sa aiba incredere in farmecul si puterea cu care au fost inzestrat, am ales sa prezint doar 10 femei de succes cu care, personal, sunt mandru ca sunt contemporan, care ma inspira si imi gadila orgoliul creativ! 

Fara a avea intentia de a se dori un top, am gandit aceasta lista ca un model de femei-mentor de la care oricine lasa un pic orgoliul mai la o parte, are cate ceva de invatat. Pot fi considerate si modele de leadership? Cu siguranta, DA!

 1. AMALIA STERESCU, Sr. Business Consultant specializat pe industria de outsourcing /call center, fost vicepresedinte de multinationala si mama a trei copii.
Amalia este o femeie de la care personal am invatat foarte multe, cu mult inainte de a o intalni. Cunoscută ca senior business consultant, cu ample competenţe în business coaching şi public speaking, cu peste 16 ani de experienţă în leadership şi nenumărate specializări în outsourcing şi insourcing, în industriile Telecom şi IT&C, Amalia Sterescu este speaker permanent la Business Days, fiind membră a European Professional Women Network si a International Association of Outsourcing Professionals.
Pentru cei care au participat măcar o dată la conferinţele ei, Amalia Sterescu este mult mai mult decât atât: e un profesionist vizionar, care şi-a transformat pasiunea şi experienţa în misiune – aceea de a forma personalităţi puternice, de a lustrui talente şi a desăvârşi echipe, de a construi strategii şi de a identifica oportunităţi, chiar şi pe ‚mările învolburate’.
Experienţa internaţională în ţări precum India şi China, implementarea a 5 start-up-uri intraprenoriale, din care două în afara granițelor țării, coordonarea unor echipe cu peste 200 de angajaţi şi multele provocări cu care s-a confruntat în cei 16 ani de experinţă au învăţat-o că pentru o carieră de succes e importantă atât fundaţia solidă, formată din caracter şi valori, cât şi muncă şi investiţia constantă în dezvoltare personală.
Ca soție și mamă a trei băieți mici a învăţat că niciodată nu eşti deplin pregătit, că mereu este loc pentru perfecţionare, dar că cel mai important e să fii un model, un reper pentru cei din jur. De aceea, simbolul pe care l-a ales pentru identitatea vizuală este un far, iar motto-ul ei este: “View. Vision. My Mission
Motto ei este: "Were I a Roman Catholic, perhaps I should on this occasion vow to build a chapel to some saint, but as I am not, if I were to vow at all, it should be to build a light-house."  ― Benjamin Franklin. 
La una din editiile Business Day's unde am intalnit-o mi-a explicat si de ce si-a ales acest motto: " Pentru ca acum mult timp am decis sa”nu fiu copacul la umbra caruia nu creste nimic” mi-am dorit sa pot sa-i inspir pe altii cu experienta mea, sa-i pot ghida in timp de furtuna sau pe mari linistite – asemenea unui far".

2. VERONICA GUSA DE DRAGAN, este o tanara femeie de afaceri de succes(nascuta in 1973), care, dupa moartea sotului Iosif Constantin Drăgan, a devenit si cea mai bogată femeie din România, potrivit topului Forbes 500 de Miliardari, ediţia 2013.


Veronica De Dragan este o persoană foarte discretă. Locuieşte în Spania, la Palma de Mallorca, departe de ochii presei. Îşi creşte liniştită cei trei băieţi şi conduce un grup de 100 de firme, împrăştiate peste tot în Europa. Afacerile totale ale acestora au ajuns la un miliard de euro, anul trecut. 

Majoritatea companiilor au acelaşi acţionariat de la constituire, iar obiectul principal de activitate este comercializarea şi distribuţia de Gaz Petrol Lichefiat (GPL). De altfel, compania Butan Gas este şi cea mai vizibilă în România. „Suntem prezenţi şi în alte domenii de activitate, cum ar fi energia alternativă, imobiliar, tipografie, educaţie, mass-media sau cultură (Fundația Drăgan, tipografia Fed Print, Fundația General Ștefan Gușă, editura Nagard, radioul Nova FM, cotidienele locale Renașterea Bănățeană și Redeșteptarea, televiziunea Ten TV, Universitatea Europeană Drăgan, clinica medicală Veroniki Life și galeria de artă Veroniki Art, dar si Universitatea Europeană Drăgan de la Lugoj). În 2010, Grupul a avut o cifră de afaceri de aproximativ 1 miliard de euro“, a declarat pentru „Forbes România“ Veronica Guşă de Drăgan.

Deși contextul economic este dificil în toate ţările unde activează companiile sale, Veronica Guşă de Drăgan nu a luat însă niciodată în calcul posibilitatea de a vinde. Filozofia grupului, explică tânăra antreprenoare, a fost întotdeauna aceea de dezvoltare. „Noi nu vindem, de obicei cumpărăm şi suntem cunoscuţi pentru acest lucru. Tocmai de aceea nu am avut niciodată oferte concrete, şi chiar dacă ar exista, nu ne interesează“, a precizat aceasta.


3. CAMELIA SUCU, femeie de afaceri care isi desfasoara activitatea in zona de design, agricultură și, mai nou, wellness; as putea spune ca Camelia Șucu surprinde mereu, iar numele său devine un brand în sine. Un avantaj pentru cea care şi-a propus să aibă un impact pozitiv în societate.

Camelia deţine retailerul Class Mob şi brandul de mobilă Class Living, centrat recent mai mult pe servicii de design de lux pentru interioare. De asemenea, ea mai deţine Piaţa de Gros, achiziţionată în 2010, dar şi o fermă de vaci în judeţul Bihor şi o unitate care produce sucuri de detoxifiere din fructe şi legume. 


Când vizualizez un business, de cele mai multe ori e instinctiv, e dictat de intuiţia mea”, spune antreprenoarea, care a investit în producţia de sucuri de detoxifiere aproximativ 70.000 de euro şi mai are în vedere încă 150 000 euro pentru zona de maşini şi distribuţie. Tot ce ţine de viaţă sănătoasă şi de servicii «door to door» e un business de viitor, susţine Şucu.


Camelia Şucu este femeia care defineşte succesul în directă legatură cu influenţa, cu impactul pe care îl are în comunitatea din care face parte. „A fi influent cred că înseamnă în primul rând a produce  schimbări în bine, a inspira, a crea, a genera valoare. Influenţa este expresia laturii sociale a succesului, care trebuie împărtăşit şi nu trăit individual.“ Eu admir faptul ca femeia de succes, Camelia Sucu si-a propus sa fie  un «porte-bonheur» pentru alţii, pentru a înapoia o parte din reuşita personală. 

Fundaţia Camelia Şucu, în curs de înfiinţare, va încuraja creativitatea şi spiritul antreprenorial autohton, se va ocupa de păstrarea şi promovarea tradiţiilor româneşti şi a tinerilor.

„Îmi doresc să fac multe lucruri frumoase, pot părea nerăbdătoare şi da, e nevoie să învăţ că trebuie câteodată să alerg şi mai încet. Dar sunt optimistă şi o să vorbesc mereu cu pasiune despre ce se poate face în ţară. Altfel nu aş putea influenţa oamenii din jur.”


4. LUCHI GEORGESCU, este proprietara producatorului de vin Vincon, cel mai mare producator de vin ca volum si unul dintre cei mai mari ca cifra de afaceri din Romania,dar si a producatorului de mezeluri Meda Prod'98 Luchi Georgescu a fost şi designer pentru propriile hoteluri, Melodia (4 stele), din Venus, hotel care a fost redeschis în iulie 2012, după o investiţie de 3,5 milioane de euro si Favorit(2 stele).

Intr-un interviu spumos din 2013 pe care il puteti citi aici, femeia alintata cu epitete precum Doamna de Fier, Regina Vinutilor, Imparateasa Mezelurilor, si care afirma ca "am investit în 34 de ani de muncă: vreo 70.000.000 de euro!", povesteste cum "Am dormit în Gara de Nord şi am umblat cu pungi din plastic în ghete, mai ales iarna cand era zloata".


Ce imi place la Luchi este modul transant in care spune lucrurilor pe nume si modul cum le abordeaza. Un punct de vedere asemanator l-am intalnit si la Florentin Banu (parintele napolitanelor Joe)!

"Criza este un nou mod de a face afaceri. Economicul trebuie să determine politicul, păcat că atât la noi, cât şi în întreaga Europă e tocmai invers. Din acest motiv nu merge treaba aşa cum ar trebui. E greu să uniformizezi totul sub titulatura de Uniunea Europeană. Fiecare regiune are particularităţile ei.... În fine, eu cred că uniunea de state e tot un fel de comunism."


Pentru tineri are mereu un indemn special: "Să iubească munca, să creadă în visul lor şi să reziste când trec la fapte! Şi să nu se aştepte la rezultate imediate."


5. SORINA BRADEA, are o experienta de 21 de ani de Resurse umane, din care 18 ani în propriul business, Romarketing, prin care a creat parteneriate de lungă durată cu firme de top din țară și a adus sistemul de evaluare comportamentală Thomas International în România. Are la activ peste 2000 de zile de training și consultanță livrate. 

Este membru Fondator al Fundației Alternative și al Asociație de Resurse Umane din Oradea, Membru al European Professional Women Network, Vicepreședinte al Federației Patronilor din județul Bihor, Membru al Comisiei Locale de Dialog pentru Educație și Învățământ.

Am avut fericita ocazie sa o cunosc pe Sorina in mai, 2013 la Bucuresti, la Leadership Summit si pot spune cu mana pe inima ca este un trainer prin vocație și aduce, din exterior, implicarea unui consultant intern pentru persoanele si clienții cu care împărtășeșete valori comune: răspundere, implicare, autenticitate și performanță.



Energia cu care se implică în programele de dezvoltare și consolidare a echipelor , desi femeie, se transferă asupra indivizilor și are efecte vizibile la nivelul întregii companii. 

Ca femeie de afaceri a integrat viziunea sa asupra sectorului de resurse umane,HR-ului în strategiile dezvoltate, in contractele negociate şi echipele construite. Sorina crede în puterea oamenilor din resurse umane de a face performanță și de a fi parteneri strategici relevanți si este una dintre femeile de succes pe care sunt fericit ca am intalnit-o.

Motto-ul dupa care isi ghideaa viata si care ii si apartine este: "Fii tu însuți, nu încerca să fii cea mai reușită copie a modelului tău în viață!


6. ARIADNA RUCSANDRA AVRAM, presedintele Fundatiei Lowendal  este specialista si femeie de afaceri si este cunoscută mai degrabă ca fiind una dintre cele mai puternice românce, cu o avere estimată în 2011 la 12-13 milioane de euro

Fiica actritei Irina Dall si casatorita cu un sculptor restaurator, Dorin Danila, Ariadna Avram este biochimist, si a ajuns la această sumă cu firma proprie de distribuţie şi echipamente de diagnostic pentru laboratoare înfiinţata, în urmă cu 15 ani. Compania Top Diagnostics îi aduce și azi banii necesari pentru a păstra vie istoria unei familii fascinante și pentru a pune în valoare diverse proiecte culturale.

Top Diagnostics este distribuitor de echipamente de diagnostic pentru laboratoare,  a pornit cu patru angajați. În scurt timp,  a câștigat contractul pentru activitatea de logistică a multinaționalei Roche Diagnostics,  Ariadna ramanand la conducerea companiei. 

Iubitoare de cultura si arta, ea cumpărat clădirea fostei ambasade a Malaeziei, construită în 1910 în stil neo-românesc, pe care a transformat-o într-un muzeu dedicat bunicului său, baronul George Lӧwendal, cunoscut pictor şi scenograf iar in 2006.

In anul 2011, a intrat ca acţionar majoritar în acţionariatul firmei Personal Genetics, cea mai mare investiţie privată din România în domeniul citogeneticii şi biologiei moleculare.


7. DOINA CEPALIS,  este o femeie de afaceri pe care cei de la Business Magazin au numit-o "Antreprenoarea care i-a scos pe chinezi de pe piata", pe cartea de ei vizită regasindu-se cinci unităţi de producţie, toate răspândite în nordul Moldovei, exporturi în 52 de ţări şi circa 1.000 de angajaţi!!!


Doina Cepalis a început să producă la uzina din Paşcani, unde iniţial se făceau produse din in şi cânepă, centuri de siguranţă şi scaune auto pentru copii. Cu utilajele franţuzeşti şi în sistem lohn cu Team Tex, Te-Rox Prod a ajuns, în 2007, la o cifră de afaceri de 230.000 de euro, dar în numai cinci ani, în 2012, încasările au urcat ameţitor la circa 25 de milioane de euro, iar Doina Cepalis a renunţat la lohn.

Doina Cepalis este licenţiată din 1983 ca economist, specializarea finanţe – contabilitate, la Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii „Al. I. Cuza" din Iaşi. După terminarea studiilor, Doina Cepalis a fost contabil la două firme.

După Revoluţie, când avea 29 de ani, Doina Cepalis a participat la înfiinţarea a patru societăţi pe acţiuni: Moldova SA, Siretul SA, Casa Romascana SA şi Favorit SA, toate desprinse din Întreprinderea Comercială de Stat Mărfuri Alimentare şi Alimentaţie Publică Roman. Doina Cepalis a fost director economic, iar apoi director general şi administrator până în 2000 la S.C. Moldova SA.

Un prag important pentru Doina Cepalis a fost în 2000, când a cumpărat o fabrică de in din Paşcani cu 600 de angajaţi şi o tehnologie din anii '50.

Şase ani mai târziu, odată cu intrarea chinezilor pe piaţa europeană a textilelor, fabrica a dat faliment, iar Doina Cepalis s-a văzut nevoită să se "redefinească". Cu un capital de plecare de 10.000 de euro, a construit compania Te-Rox Prod, care a început să funcţioneze în aprilie 2007. Găsise o nişă compatibilă cu fabrica de la Paşcani şi a început să producă scaune de maşini pentru francezii de la Team Tex din Franţa. La început lucra în lohn, dar din 2008 Doina Cepalis a renunţat şi a început să fabrice în nume propriu huse şi centuri de siguranţă pentru fabricarea de scaune auto pentru copii. Cifra de afaceri a crescut de la 230.000 de euro în 2007 la 20 de milioane de euro în 2010.


"Am luptat cinci ani şi am reuşit. Am reuşit de frică. Mi-era frică să nu pierd tot, de umilinţele pe care trebuie să le suporţi dacă pierzi. Nu am cedat niciun moment, am stat câte 14 ore în fabrică şi mergeam direct de acolo la întâlniri în Paris, New York şi chiar Japonia."

"Ca femeie antreprenor, trebuie să schimbi preconcepţii şi să faci multă muncă de convingere. Eu nici nu sunt într-un domeniu feminin şi nici nu sunt în Bucureşti, aşa că fac eforturi mari să rămân în zona feminităţii. E greu să te impui, dar am reuşit cumva", susţine femeia Doina Cepalis, proprietarul producătorului pentru export de huse şi centuri de siguranţă pentru scaunele auto destinate copiilor Te-Rox Prod.

8. SIMONA BACIU este una dintre femeile - vizionar pe care am cunoscut-o si pe care o consider și un agent al schimbării. De cate ori am avut prilejul sa o ascult am costatat felul cum ea consideră că fiecare dificultate poate deveni o oportunitate de a crește. 

La începutul anilor 90, fiind profesor de tehnologie la un liceu de stat, Simona s-a simtit foarte limitată de posibilitățile acordate de sistemului de învățământ românesc, astfel a decis să călătorească în lume pentru a însuşi modalităţi noi de eficiente de predare din străinătate. 

Azi, cu douăzeci de ani mai târziu, şcoala pe care a fondat-o, Transylvania College – Școala Internațională Cambridge in Cluj (pe care o recomand fiecarui parinte sau dascal sa o viziteze macar o singura data), a devenit singura școală din Transilvania care este acreditată pentru a preda atât Curriculumul Național Românesc cât și cel Internaţional Cambridge şi a fost aleasă de către Ministerul Educaţiei pentru a deveni şcoală pilot pentru reforma educaţională.


Recunoscând importanţa pe care educaţia o aduce în viaţa comunităţii şi a societăţii în care trăim, Simona şi-a făcut un ţel în viaţă din aceasta, cercetând în mod continuu posibilităţi de optimizare a sistemelor educaţionale contemporane româneşti.

Simona Baciu nu este numai un bun manager şi un vizionar, ea este un om care ştie să dăruiască celor din jurul său timpul şi cunoştinţele sale, prin implicarea în diverse proiecte, prin participarea activă la conferinţe şi seminarii, devenind astfel un lider de opinie pozitivă pentru schimbare.

Simona Baciu impreuna cu sotul ei, Dr. Dan Baciu sunt initiatorii si fondatorii Fundatiei Copii Fericiti, sub umbrela careia au fost lansate Gradinita Happy Kids si Scoala Internationala Cluj, reunite din septembrie 2012 sub numele Transylvania College, The Cambridge International School in Cluj.

Tot femeia, Simona Baciu este presedinte al Fundatiei Copii Fericiti si membra a bordului Scolii Internationale Cluj.Determinarea si talentul ei organizational au rezultat in realizarea unui mediu unic, de excelenta in educatia romaneasca, reusita confirmata prin acordarea, in 2009, a distinctiei “Scoala Anului in Romania”, din partea Fundatiei Dinu Patriciu.

Misiunea fondatorilor Transylvania College, prin vocea Simonei Baciu este "de a oferi elevilor posibilitatea de a invata intr-un sistem modern de educatie bazat pe performanta."

9. MIHAELA STROE, este doctorand, sociolog, speaker motivaţional, autor şi specialist în comunicarea nonverbală iar „Forbes România” scrie despre ea că este „Românca ce şi-a făcut un business din tehnicile agenţilor FBI”. 

Mihaela, pe care de asemeni am avut ocazia sa o cunosc in cadrul ediliilor Business Days, a creat prima revistă on-line româneasca despre comunicarea nonverbală, „Nonverbal.ro Magazine”. Din 2002, conduce propria companie, „Acta Nonverbal”, oferind servicii de consultanţă în comunicare (verbală şi nonverbală). 


Activitatea de antreprenor şi-a început-o acum zece ani. Ceea ce a marcat-o - şi a transformat-o - pe parcurs este contactul direct cu mediul de afaceri. Consideră că a atins un nivel înalt în domeniu, dar şi că mai are foarte multe de învăţat de la cei din jur. De aceea, priveşte cu mare atenţie la persoanele care au reuşit şi care au un anumit statut în business, şi se ghidează după principiile lor.


Mihaela este partener si in proiectul Business Coach, specializat in programe de dezvoltare organizationala si a resurselor umane. Business Coach ofera servicii de consultanta (coaching, auditul culturii organizationale), programe de dezvoltare profesionala, teambuilding, scoli de vara si programme customizate.

Din 2006 se ocupa de proiectul www.euroconcurs.ro, unde pregateste romanii care vor sa lucreze in institutii europene, realizand un program de training specializat pe cele 8 competente profesionale cerute de UE si sustine sesiuni de coaching pentru pregatirea motivatiei si a interviului de recrutare/ selectie finala.

Este pasionata de voluntariat si activeaza in doua ONG-uri: in Junior Chamber International Romania (unde a detinut functia de Presedinte National pentru anul 2011) si SOS Satele Copiilor.


10. RUXANDRA HUREZEANU, este o femeie de afaceri care face 2 milioane de euro pe an din apele termale de la Herculane, iar acum a intrat pe piata din China: „Asiaticilor le place tot ce vine din Europa
Mostenind pasiunea pentru domeniul medical de la parintii sai, Rucsandra a studiat medicina atat in tara, cat si in strainatate. Dupa 4 ani de studiu intens asupra texturii produselor cosmetice, a lansat gama de produse Ivatherm, fiind singurul brand in componenta caruia putem gasi apa termala de la Herculane, izvorata in cea mai veche statiune termala din Europa. Cand s-a lansat pe piata din Romania, se batea cu 2-3 jucatori internationali. Odata cu cresterea pretentiilor romancelor in materie de frumusete, a inceput sa aiba mai multa competitie. La opt ani de la infiintare, Ivatherm se numara printre cei mai mari cinci producatori de dermato-cosmetice din tara, iar cremele sale ajung pe rafturile farmaciilor din Ucraina, Egipt, si mai nou, Hong Kong.

Printre studiile urmate de Rucsandra, mentionam: Facultatea de Medicina Generala, Universitatea de Medicina si Farmacie “Iuliu Hateganu”, Masterat in Management Medical (sectiunea Marketing Farmaceutic) – École Supérieure de Commerce de Paris, EMBA Executive Master of Business Administration ASEBUSS – Institutul de Administratie Publica si a Afacerilor Bucuresti, in colaborare cu Universitatea din Washington, Seattle, Doctorat in stiinte medicale, la UMF Carol Davila Bucuresti

A fost timp de sase ani director de marketing si vinzari al companiei farmaceutice Sandoz inainte de a decide sa-si lanseze propria gama de dermocosmetice. In momentul in care a simtit ca a acumulat suficienta experienta si cunostiinte, cu o echipa mica (de numai 15 oameni la inceput), Ruxandra a lansat pe piata primele sale produse. Acum, cu un numar mare de angajati, Ivatherm are o gama larga de produse in toate pietele de produse cosmetice din intreaga lume si se bucura de un mare succes. 

Intr-un interviu acordat revistei Unica, fiind intrebata daca pentru ea antreprenoriatul este o optiune responsabila, de ce a facut aceasta alegere si cum il vede: ca pe o optiune sau o alternativa? - Ruxandra a raspuns:

"Pentru mine, antreprenoriatul n-a fost o alegere iniţială, nu este o profesie, ci doar o opţiune care vine pe parcursul unei cariere. Cred că studiul universitar aprofundat al unui anumit domeniu, apoi experienţele multiple în companii mai mici, mai mari sunt necesare pentru a crea un serviciu sau un produs unic, diferenţiat, care să aducă valoare adaugată. Sigur, un produs sau un serviciu de calitate nu e suficient. Trebuie să găseşti clienţi, o piaţă de desfacere, să construieşti un branding recognoscibil, să-l marketezi bine şi, nu în ultimul rând, să construieşti şi să conduci o echipă performantă. (...)


(...)Când ai propria ta companie, poţi să-ţi oferi mici libertăţi atrăgătoare la prima vedere. Să te trezeşti la ce oră vrei, să faci sport în timpul orelor de birou sau să lungeşti un prânz cu o prietenă pe care n-ai mai văzut-o de mult, toate par a fi un lux. Ceea ce-i diferenţiază însă pe antreprenori de angajaţi este capacitatea de a-şi asuma responsabilităţi. „Responsabilitatea este preţul măreţiei“ spunea Winston Churchill. Este vorba de responsabilitatea faţă de banii investiţi, faţă de echipa pe care o angajezi şi faţă de timpul tău. 

Succesul aparţine întotdeauna oamenilor curajoşi şi vizionari. Viziunea înseamnă a vedea potenţialul proiectelor şi al oamenilor. „Ceea ce în ziua de azi este dovedit a fost pe vremuri doar imaginaţie“, spunea William Blake. Când oamenii sunt lipsiţi de viziune, cad pradă victimizării personale şi intră într-un vârtej descendent. Preţul plătit însă pentru a-ţi transforma viziunea în realitate este „disciplina“. Trebuie să faci faţă aspectelor dure şi pragmatice ale realităţii zilnice. Disciplina uneşte viziunea cu asumarea angajamentelor. 


Nu în ultimul rând, pentru a crea ceva trainic, e nevoie de pasiune. Aceasta îţi dă energia, entuziasmul şi puterea de convingere. Aceste trei caracteristici sau trăsături – responsablitatea, disciplina şi pasiunea – sunt absolut necesare antreprenorilor sau marilor oameni care, prin ceea ce fac, au o influenţă asupra celorlalţi. În ce mă priveşte, satisfacţia mea profundă nu vine din obţinerea unui rezultat anume, ci din experienţa drumului parcurs.

Aşa cum spunea Cervantes, „mai frumos e drumul decât hanul“. Oamenii, ideile, soluţiile, fiecare etapă în drumul pe care am pornit mă motivează în fiecare zi şi mă aduc mai aproape de visul meu de acum şapte ani: să ofer femeilor sănătate şi frumuseţe prin produsele pe care le creez. La fel şi lucrul cu echipa mea de cercetare de aici şi din Franţa, pentru crearea de produse performante. Îmi place şi faptul că, prin specificul domeniului meu, am ocazia să întâlnesc oameni interesanţi, care îmi sunt modele şi surse de inspiraţie, fie că e vorba de medici, farmacişti sau redactori de presă. Am învăţat, în timp, să mă bucur de frumuseţea fiecărei zile, să fiu mereu recunoscătoare pentru ceea ce am.

Ceea ce-i diferenţiază pe antreprenori de angajaţi este capacitatea de a-şi asuma responsabilităţi.“ 



********************************************************************************


Desi am ales doar 10, ele sunt mult mai multe, si singurul regret pe care il am este ca nu le-am putut trece pe toate...Pe multe dintre ele le stiti si voi, le iubiti, le admirati le invidiati ...
Sunt femei care au reuşit să inventeze, să creeze afaceri sau să conducă business-uri de sute de milioane sau chiar miliarde de euro. Sunt femei care sunt in fruntea unor companii a caror cifra de afaceri au un număr de multe zerouri.

Au vârste cuprinse între 27 şi 77 de ani, ceea ce dovedeşte că nu este niciodată prea devreme sau prea târziu să-şi dovedească talentul şi priceperea în afaceri. Sunt doamne care au ajuns, înainte de a împlini 30 de ani, să controleze bugete de milioane de euro sau să coordoneze strategiile unei multinaţionale la nivel regional : 
  • Ioana Filipescu, de noua ani este managing director al Raiffeisen Investment Romania, fiind unul dintre cei mai apreciati bancheri de investitii din Romania cu o experienta semnificativa in domeniul serviciilor financiare, al farmaceuticelor si al serviciilor medicale, precum si in sectorul de utilitati. 
  • Dana Cortina, si-a cladit, pas cu pas, cariera in industria auto, iar de sase ani este director general al Porsche Inter Auto Romania.
  • Mihaela Tatucontabila de meserie dar si-a castigat notorietatea ca prezentator, producator, realizator de emisiuni TV, co-fondator al Asociatiei femeilor de pretutindeni, spaeker si moderator Business Days.
  • Denisa Mateescu, vicepresident affluent strategic solutions al MasterCard Europe pentru regiunea HGEM (28 de tari din Europa Centrala si de Est si Asia Centrala, incluzand Romania).
  • Monica Iavorschi, din 2008 directorul general al producatorului de electrocasnice Arctic, insa lucreaza in companie de mai bine de 12 ani. A preluat conducerea intr-un moment dificil, chiar cand criza incepuse sa-si faca simtite efectele, dar a reusit sa mentina compania pe crestere in ciuda impactului destul de puternic resimtit inclusiv de industria electronicelor si electrocasnicelor. In ultimii ani, producatorul de electrocasnice a fost una dintre putinele companii din Romania care au continuat sa faca angajari, a investit, a crescut productia si exportul.
  • Adina Pascu, directorul general al fabricii Timisoara a Detergenti S.A., companie detinuta de Procter & Gamble
  • Roxana Rasu, Manuela Nestor, Alina Barbu, Violeta Ciurel, Irina Socol, Diana Vitan-Martinas, Alice BotnarencoMarie Rose Mociornita, Cristina Batlan si multe, multe altele in fata carora, personal ma inchin cu profund respect, si carora profit de ocazie sa le declar un sincer,

 LA MULTI ANI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu