3 septembrie 2010

DACA... STOP !

   
      Peste 80% dintre oameni se folosesc in justificarea esecului un atribut care pare nascut odata cu omenirea, eternul DACA...
      Un analist de caractere citat de Napoleon Hill, a alcatuit o lista a celor mai folositi :"Daca..." si asta prin o mie nouasute treizeci si ceva. Si tare cunoscute si cotidiene-mi sunt caci foarte multi oameni isi spun : "Mi-ar fi mult mai usor sa fiu fericit :
       DACA n-as avea sotie si familie...
       DACA as avea destul curaj...
       DACA as avea mai multi bani...
       DACA as avea o educatie aleasa...
       DACA as fi sanatos...,DACA as avea Timp...,DACA ar fi vremuri mai bune...,DACA ceilalti m-ar intelege...,Daca mi s-ar da o sansa...DACA ceilalti "nu mi-ar pune bete in roate"...,DACA as fi mai tanar(a)..., Daca as avea talentul unora...,Daca as fi profitat de ocaziile din trecut...,Daca nu m-ar enerva cei din jur..., Daca m-ar ajuta cineva..., Daca as avea personalitatea unora...,Daca seful m-ar aprecia..., Daca as fi liber..., Daca mi-ar fi cunoscute talentele...,Daca n-as avea datorii..., Daca as sti cum sa fac..., Daca nu mi-ar sta lumea in cale..., Daca n-as avea ghinion..., Daca oamenii n-ar fi atat de prosti...,Daca as fi sigur de mine insumi..., Daca m-as fi nascut sub o stea norocoasa..., Daca as locui in alta parte..., Daca as fi eu Sef..., Daca ceilalti m-ar asculta..., si lista poate continua fiind destul de lunga.


" Prima si cea mai insemnata victorie este asupra propriului eu.A fi cucerit de propriul eu este, dintre toate lucrurile, cel mai rusinos si mai ticalos !" afirma PLATON
   
     Este adevarat ca situatiile placute te fac sa te simti bine si ca este mult mai usor sa te simti fericit atunci cand te afli intr-o astfel de situatie, dar nimeni nu le poate cere celor din jur sa faca numai ce doreste el. Este absurd sa te astepti ca toata lumea sa iti faca pe plac, si asta din mai multe motive :
1. - ceilalti oameni nu au nici o resposabilitate sa-ti asigure tie bunastarea interioara;
2. - chiar daca si-ar dori, ei nu pot controla conditiile pe care ti le-ai creat singur in viata; si
3 - daca lucrurile s-ar petrece astfel, tu ai renunta de bunavoie la puterea ta de a-ti crea propria experienta de viata.   
     Acestea fiind recunoscute, sa luam decizia sa nu mai cautam decat acele aspecte ale realitatii inconjuratoare care ne fac sa ne simtim bine ! Sa ne inventariem alibiurile cu ajutorul carora se justifica ESECUL(care pare boala nationala!). In acest fel, viata va incepe sa includa treptat numai aspecte care sa ne faca sa ne simtim bine ! Sa incercam si raspunsul la acel ...
     DACA... as avea curajul sa ma vad asa cum sunt in realitate, si as afla ce nu merge la mine: m-as indrepta ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu