31 august 2013

Dor de un dialog cu un ... Maestru!



- Maestre, sunt uimit ce se întâmplă în mintea mea când nu sunt atent.
- La ce nu ești atent?
- Uite, mă învinovățesc pentru tot ce fac și pentru ce nu fac, cred că nu sunt în stare să fac ce-mi propun, că nu sunt suficient de bun în ceea ce fac...la gânduri de-astea care-mi vin, nu sunt atent când vin și, dacă le las să mă domine, îmi distrug liniștea. Dintr-odată sunt alt om, nu mă mai recunosc.

- Și la ce nu ești atent?
- Că le las astfel de ganduri să existe, că stau de "vorbă" cu ele și le întrețin cu tot felul de argumente pro.

- Tu poți să te relaxezi un pic?
- Când am astfel de gânduri, nu, nu pot!

- Dacă tu crezi că nu ești suficient de bun în ceea ce faci, mai adaugă ceva.
- Da, mă chinuie și gândul că doar eu sunt responsabil de tot ceea ce se întâmplă cu mine și cu familia mea.

- Și ce se întâmplă?
- Nu avem banii de care avem nevoie, pentru că eu nu fac ceea ce mi-am propus și promis.

- Pare să fie interesant nu?
- Interesant? Maestre, râzi de mine?

- Nu. Fii atent. Nici eu nu fac încă ce trebuie și ce mi-am promis. Sau poate facem amândoi ceea ce trebuie și nu ne dăm seama.
- Interesantă perspectiva, dar nu înțeleg.

- Noi tindem să dăm crezare unei proiecții critice a minții noastre. Ce vedem cu mintea noastră, nu este ceea ce este împlinire pentru inima noastră. Dă-i drumul în liniște tensiunii. Nu te mai confunda pe tine cu proiecțiile tale critice. Tu nu ești ceea ce vezi, ești mult mai mult decât atât.
Uită-te adânc în tine și vezi ce își dorește sufletul tău și de ce. Vezi câtă iubire are de oferit în fiecare zi oamenilor frumoși din jur. Vezi în ce fel de energie vrea să trăiască sufletul tău. Și mie mi-au dat dureri de cap ieri niște gânduri.

-Serios? Ți se întâmplă și ție, Maestre? Ce fel de gânduri pot să-ți dea ție dureri de cap?
- Nu contează la ce te gândești atâta timp cât e greșit și pui acolo energie degeaba. Știind că faci asta, e o nebunie curată să continui. Doar oprește-te.
Tu te cunoști cel mai bine pe tine și știi ce forță ai să te ridici din astfel de gânduri. Știi că ai o putere foarte mare și trebuie să te pregătești să primești tot ce-i mai bun și mai frumos din partea vieții.
Ăsta este echilibrul potrivit dintre a da și a primi. Ești capabil să-i iubești pe alții, dar și pe tine însuți.

-Adică tot ce am de făcut este să echilibrez ce dau și ce primesc?
- Nu doar conștiința, dar și gândurile și acțiunile noastre vor juca un rol mare în ce urmează în viața noastră. Avem o putere incredibilă de a ne influența, în mod pozitiv, atât viețile noastre individuale, cât și viitorul planetar sau colectiv. Dacă noi folosim în mod conștient compasiunea, empatia, iubirea, răbdarea și iertarea, viitorul va fi incredibil de diferit față de varianta în care nu vom face asta.
Vor veni la noi gânduri care ne dau dureri de cap iar si iar, pe masură ce încercăm să învățăm cum să stabilim un echilibru între a da și a primi, până ajungem la starea de armonie.

Pentru tine special: creează-ți gândurile, nu mai reacționa la gânduri!

Postat de, Zoia Zarnescu (Am Incredere)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu