Ca vrem, sau nu vrem, constientizam sau nu, ne place sau nu, devine din ce in ce mai limpede faptul ca avem nevoie cu totii sa invatam un .... cod! Si nu orice fel de cod, ci un cod de programare, codul HTML!
In luna Decembrie organizatia internationala code.org a declarat saptamana 9-15 Decembrie, saptamana programarii (http://csedweek.org/), cu ambitioasa tinta de a invita 10 milioane de elevi sa participe la o ora de programare gratuita!
Academia Micilor Developeri, intentioneaza sa organizeze o sesiune gratuita de pregatire pentru 100 de copii in data de 14 Decembrie la
Institutul Cervantes, din Bucuresti.Oare chiar este important pentru toti copiii sa invete sa scrie cod html?
Raspunsul, este cu siguranta, DA!
Si asta, pentru ca prin comparatie, foarte putini copii dupa ce invata sa scrie vor deveni jurnaliști sau scriitori profesionisti. Si atunci, stam si ne intrebam, oare de ce trebuie toata lumea sa mai invete sa scrie? Ce s-ar bucura daca m-ar auzi unii copii vorbind asa! :)
Astfel de intrebari par, insa, prostesti!
Oamenii folosesc scrisul in toate activitatiile vietii lor: la a trimite mesaje prietenilor de ziua lor de nastere, pentru a nota liste de cumparaturi si pana la a inregistra sentimentele personale in jurnale. Actul scrisului angajeaza oameni in noi moduri de gandire. Cu cat oamenii scriu, ei invata sa organizeze, sa rafineze si sa reflecteze asupra ideilor lor. In mod evident, exista motive puternice pentru ca toata lumea sa invete sa scrie.
Astazi, a scrie in cod HTML(programare pe calculator) inseamna sa iti extinzi a modalitatea de scriere. Capacitatea de a coda va permite copiilor de astazi ca in viitor sa “scrie” noi tipuri de lucruri – povesti interactive, jocuri, animatii si simulari.
Si, ca si in cazul scrisul traditional, exista motive puternice pentru toata lumea sa învete sa scrie cod. S-a constatat ca, copiii care invata sa programeze, beneficiaza de un mod de gandire si de organizare a informatiei diferit de restul copiilor.
Gandirea in modul de calcul (Computational Thinking) este o abilitate-cheie pentru toti copiii secolului XXI.
Pentru a capata o astfel de gandire trebuie sa percepem lumea inconjuratoare prin metodele folosite de programatori pentru scrierea programelor. Iar aceste metode pot fi grupate in cinci categorii:
- abstractizare: vad problema si solutia ei la mai multe nivele de detaliu
- algoritmi: gandesc sarcinile ca o serie de etape
- descompunere: intelegerea metodei prin care rezolvarea unei probleme mari, implica ruperea ei in probleme mai mici
- pattern recognition: recunosc cand o noua problema este probabil sa fie in legatura cu alte probleme rezolvate deja
- generalizare: imi dau seama ca modul de rezolvare a unei probleme se poate aplica pentru rezolvarea unei intregi familii de probleme asemanatoare.
Acuma, hai sa fim realisti: cele mai cautate 10 joburi astazi nu existau in urma cu 10 ani!Ca parinti ne pregatim copiii astazi pentru locuri de munca ce nu au inca un nume, pentru a utiliza tehnologii ce nu au fost inventate inca si pentru a rezolva probleme despre care inca nu stim ca sunt probleme.
Asa ca, la final, iti mai alung doua nebuloase care te-ar putea determina sa nu iei in consideratie acest proiect:
1) orice copil care participa trebuie sa stie sa citeasca cel putin la nivel incepator si
2) nu este necesara cunoasterea limbii engleze, insa cu siguranta copiii vor invata de la sine conceptele specifice programarii pe parcursul desfasurarii orelor. Aceste concepte le vor fi de un real ajutor in dezvoltarea lor ulterioara deoarece toate comenzile limbajelor specializate de programare sunt in engleza.
In fiecare luna Academia micilor developeri organizeaza o lectie demonstrativa unde copiii si parintii au acces gratuit in limita locurilor disponibile. Asa ca, daca doresti sa participi si tu, sau sa-ti inscrii copilul la urmatoarea lectie demonstrativa, tot ce ai de facut este sa intri aici si sa completezi un formular.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu