16 august 2014

Adevarul ADEVARAT despre JORDAN BELFORT si despre REALITATEA/FICTIUNEA din filmul THE WOLF OF WALL STREET (video)

Pentru ca am aflat ca Jordan Belfort, brokerul care a zguduit America si Wall-Street-ul in anii '90, si care a creat "Straight Line Persuasion" - un sistem de reguli UNIC, conceput astfel incat sa alinieze forta necesara pentru generarea succesului in orice mediu de afaceri, si pentru ca, recunosc
ca abuzul de droguri, vizitele in Elvetia pentru spalarea banilor, scenele fierbinti cu prostituate si alte imprejurari cauzate de consumul de narcotice - m-au scandalizat la prima vizionare a filmului The Wolf of Wall Street(il poti urmari aici), m-au determinat sa caut sa aflu mai multe date si informatii atat despre omul-broker Jordan Belfort, dar si despre cat a fost realitate si cat a fost fictiune in film si in cartea best-seller care a stat la baza scenariului.

Pe scurt, interpretat de DiCaprio, Jordan Belfort a fost unul dintre cei mai puternici oameni de pe Wall Street in timpul anilor ‘90, punand bazele firmei de brokeraj Stratton Oakmont. Castiga milioane de dolari pe luna, se droga cu cocaina, frecventa zeci de prostituate, pe langa casatoria cu minunata doamna Belfort (interpretata de Margot Robbie), ale carei farmece si crize de isterie le mentioneaza foarte des in cartea “The Wolf Of Wall Street” – scrisa in puscarie pentru rememorarea unei serii aparent infinite de evenimente din perioada de glorie. 

Arestat si condamnat de catre FBI sub acuzatii de spalare de bani si evaziune fiscala, a stat 22 de luni in inchisoare pentru frauda,iar recent, JORDAN BELFORT, a recunoscut intr-un interviu acordat celor de la The Guardian intitulat "Sex, Drugs and Fraud..." - ca in filmul The Wolf of Wall Street (il poti urmari aici), Leonardo diCaprio i-a reflectat intocmai gesturile si actiunile pe care le-a facut si nu a exagerat in nici un fel in prezentarea stilului sau de viata. 

Jordan, a inceput de jos si a avut o ascensiune fulgeratoare, iar lacomia corporatista, succesul in exces si puterea dobandita l-au transformat din broker onest in infractor implicat in scandaluri de coruptie, inselaciune si crime.

"- Mereu sunt intrebat in interviuri, daca, yahtul, masinile si in general... toate lucrurile rele prezentate in film, au fost reale. Ei bine, DA...!!! Chiar au existat cu adevarat, si mai mult ...am facut lucruri si mai rele decat in film, eram sub influenta unor cantitati uriase de droguri!!!” - JORDAN BELFORT

Adevaratul Jordan Belfort, care face acum coaching, tine cursuri si traininguri de vanzari si persuasiune cu sistemul devenit celebru - Straight Line Persuasion despre cum sa iti faci o cariera de succes in orice domeniu - spune ca, filmul reflecta realitatea si ca de fapt, el a facut lucruri si mai rele decat au fost expuse pe marile ecrane.

"Scenele cu abuz de droguri, cele in care apar prostituate sau scenele de sex din birou cu asistentele s-au intamplat si in realitate. Sincer, viata mea a fost si mai rea de atat. Eram drogat mereu, doar ca foloseam mai mult pastilele quaaludes decat cocaina" a spus onest Belfort.

Filmul abunda cu multe scene in care Belfort se drogheaza puternic si trece prin mai multe stari, in una dintre acestea, personajul jucat de DiCaprio ajungand chiar in “paralizie cerebrala” din cauza unei doze foarte puternice de droguri. Insa, Belfort explica si acest moment cu sinceritatea copilului care a gresit dar si constient si responsabil pentru o redare cat mai fidela a realitatii pe care o traise: 

 ”Am petrecut ore intregi cu Leo in care am facut orice se putea, de la a iesi in oras si a sta de vorba pana la a-i arata cum ma manifestam cand consumam droguri. I-am aratat care erau etapele, inclusiv cea in care ma taram pe podea, iar el ma filma in tot acest timp”.


Revenind la cat a fost realitate si cat a fost fictiune in film, Belfort spune ca o singura scena din film nu s-a intamplat si in realitate, cea in care personajul principal se cearta puternic cu sotia sa, interpretata de Margot Robbie, si o bate. "Nu am lovit-o niciodata pe sotia mea si nu i-am dat un pumn in stomac, asa cum se petrec lucrurile in film. Scena e fictiva. Dar da, am avut un conflict puternic, ea s-a luat de mine, iar eu am impins-o si am dat-o afara. Imi iesisem din minti. Eram pe marginea prapastiei, nu cred ca am fost mai jos in viata ca atunci. Nu incerc sa imi gasesc scuze, e oribil ce am facut. Dar toate aceste lucruri le-am facut pentru ca eram sub influenta unor cantitati uriase de droguri" a continuat Belfort.


Astazi, Jordan Belfort, care a implinit pe 9 iulie 52 de ani, ramane inca un personaj controversat, iar familiile celor care au cazut in plasa si au facut afaceri cu el in anii '90, il condamna si acum. Declara ca arestarea si anii de puscarie au fost ca un dar primit de la Dumnezeu, astfel ca s-a cait, si din cele 110 milioane de dolari datorate, a returnat deja 11 milioane de dolari catre familiile victimelor inselate si fraudate.

Cat despre filmul The Wolf of Wall-Street (Lupul de pe Wall Street) este iubit de majoritatea criticilor, care i-au oferit recenzii extraordinare. Unii l-au numit noul Goodfellas, altii spun ca este cea mai buna colaborare dintre cei doi cineasti. Insa au existat si cinefili care s-au declarat dezgustati de portretul decadent al vietii de pe Wall-Street. 
Leonardo DiCaprio si Jonah Hill, chiar si regizorul Martin Scorsese - au iesit pe rand sa apere filmul, spunand ca a  fost inteles gresit: ei nu incurajeaza acest comportant, ci din contra, filmul arata cat de daunatoare este aceasta viata si cat de mult distruge individul. Cu toate astea, experienta lui Scorsese isi spune cuvantul, cineastul nefiind deloc uimit de aceste reactii negative: 

"Am mai patit asta si la Mean Streets (1973 - Crimele din Mica Italie), Raging
Bull (1980 - Taurul Fioros) sau Taxi Driver (1976 - Soferul de taxi), filme in care oamenii erau dezgustati de personajul principal (majoritatea interpretate de Robert de Niro). Chiar si cu Goodfellas (Nasul) ... unde personajele faceau lucruri groaznice, dar se simteau bine facand-o. Nu am citit comentariile negative, dar cei apropiati mi-au spus despre ce e vorba. Personajul din film intra in inchisoare, iese si continua sa faca tampenii. Si ce trebuie observat aici este factorul cultural si societatea, care ii ofera prilejul de a-si continua comportamentul si chiar-l incurajeaza. Am 71 de ani, faceam filme ca Goodfellas cu 30 de ani in urma, si am vazut transformarea Americii. Valorile sunt acum legate de bani, celelalte valori adevarate nu mai exista. Eu nu am vrut sa le ofer un mesaj educativ spectatorilor, asta ar fi fost prea previzibil" a spus Scorsese intr-un interviu acordat publicatiei Deadline.


DiCaprio la randul sau a considerat povestea lui Belfort incredibila: 
"Nu am vrut sa facem un film care sa gaseasca scuze pentru acest comportament, ci am ales varianta umoristica. Ce ne facem sa ajungem in aceasta prapastie? Pana la urma, acest film este o oglinda pentru noi toti. Toti suntem consumatori si ne dorim cat mai multe. Nu am vrut sa cream empatie pentru personaj, ci sa-l aratam fara nici un fel de compromis. Este viata lui, nu e inventata. Noua nu ne plac acesti oameni, ca sa fim onesti, dar exista o atractie in stilul lor de viata, insa nu il glorificam. Acest gen de individ continua sa exista in lumea noastra si nu a disparut, asta am vrut sa aratam. Nu ne-am propus sa facem o comedie, dar era inevitabil sa nu se intample asa, tinand cont de ce au trait si cat de mult se distrau. Unele momente ne erau clare, vor fi hilare. Pentru mine acest film este diferit, este altfel si cu o gandire out of the box. Imi cer scuze fata de cei care au interpretat altfel, dar este un film puternic pentru ca explica un comportament pe care noi, americanii, l-am fabricat chiar aici in SUA. Exploreaza natura umana..." a spus DiCaprio, tot pentru Deadline.

"ROMANIA, PREGATESTE-TE! VENIM!!!"

(aluzie la evenimentul de o zi ce il va sustine la Bucuresti) - este mesajul pe care l-au primit, cei de la AISUCCES.ro insotit de fotografia de mai jos, in care il puteti vedea pe Jordan Belfort, lupul de pe Wall Street alaturi de echipa sa, imediat dupa seminarul din iulie, din Australia, ocazie cu care a mai facut un anunt, si anume ca, Jordan Belfort, se afla in discutii cu James Packer pentru a produce un serial de televizune in stilul Mad Man despre excesul industriei financiare a New Yorkului anilor ’80!



Sa-l asteptam in numar cat mai mare, sa ii uram in stilul traditional, "Bun venit!", si sa fim in permanenta cu ochii pe ... Lup! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu