13 februarie 2016

Proiectul 10: 10: 10: Pastila sau Perceptie - film documentar


Te invit sa urmaresti un documentar care pleaca de la premisa potrivit careia avem mult mai multa putere asupra vietii noastre decat am fost facuti sa credem si se concentreaza asupra pasilor pe care ar trebui sa-i urmam pentru a atinge un mult mai mare nivel de responsabilitate personala.

Proiectul 10: 10: 10: Pastila sau Perceptie” este un alt documentar din seria celor care au fost calatogate ca fiind provocatoare. In cele ce urmeaza vei afla tainele legaturii profunde dintre mintea si corpul nostru si cateva dintre modalitatile prin care putem dispune de o abordare mult

11 februarie 2016

Care este importanţa leadershp-ului, a followship-ului şi a moştenirii in aceasta lume?


“Viaţa mea este mesajul meu.” Acestea sunt cuvintele binecunoscute ale lui Mahatma Gandhi. 

Pentru ce lupta însă Gandhi? Ce semnătură a lăsat el în urmă? Ne putem gândi la câteva dimensiuni ale vieţii sale – leadership, libertate, revoluţie, integritate, curaj şi perseverenţă. Cu toate acestea, moştenirea sa fundamentală este non-violența.

Deşi Gandhi nu a avut nici un birou sau vreo autoritate formală, a putut să-

23 ianuarie 2016

POVESTEA MARATONISTULUI SPERANTEI - TERRY FOX (Video)


În fața cancerului, lumea bolnavului se prăbușește de obicei și trage după ea speranțele și planurile sale de viitor. Pentru Terry Fox însă, cancerul a fost începutul unei vieți noi, pe care le-a oferit-o și altora.

Copilăria lui Terry, la începutul anilor ’60, în micuțul oraș canadian Winnipeg, s-a învârtit în jurul pasiunii sale de a juca baschet, pentru care nu avea însă nicio abilitate. Familia lui a putut să vadă încă de pe atunci în el o determinare uimitoare, care l-a dus de la stadiul de jucător prin

19 ianuarie 2016

Dor de ... PRIETENIE!


Prietenia este un lucru minunat, este strâns legată de “a împărţi” - prietenii împart aproape totul, experienţele lor, fie că sunt bune fie că sunt rele, bucuriile şi tristeţiile lor - de “altruism”- prietenii au grijă unii de alţii - şi de “sprijin şi grijă“- prietenii sunt mereu împreună atunci când au nevoie unii de alţii; suportul vine sub diferite forme, însă suportul moral este considerat ca fiind cel mai important. Şi atunci, construirea şi

15 ianuarie 2016

Luceafărul - Film artistic despre viaţa şi creaţia poetului naţional, Mihai Eminescu



Te invit să urmăreşti filmul Luceafărul, un film despre viaţa şi creaţia poetului naţional, Mihai Eminescu, ghidată de Luceafăr.

Luceafărul este un film artistic unic şi unicat în tot spaţiul românesc, realizat in 1986, de către Emil Loteanu, un regizor cunoscut din Republica Moldova, la fel ca şi baletul Luceafărul (compozitor – E. Doga, libret – E. Loteanu). Ambele sunt opere de artă de certă valoare artistică, pe care România nu le are nici până în prezent…
În filmul realizat in două PĂRŢI (2:59:49) sunt folosite elemente de reportaj, cât şi fragmente din baletul "Luceafărul", montat pe scena Teatrului de Operă şi Balet din Chisinău.

Vizionare plăcută şi de folos pentru sufletul dvs!




Partea a 2-a


25 decembrie 2015

Cel mai valoros CADOU de Craciun [video]


Ce urmeaza sa citesti si sa vizionezi, cu siguranta, ca te va uimi! Si asta, pentru ca vei putea asista la un experiment interesant cu copiii facut de cei de la UPTW.com. Iata, despre ce a fost vorba ... 

Pentru fiecare om, fie că acesta este adult sau copil, Crăciunul reprezintă sărbătoarea emoţiei supreme. Este acea perioadă din an în care ne dorim să fim mai buni şi să ne ajutăm semenii. Pentru câţiva copii din Metro Atlanta ce proveneau din familii defavorizate, acest Crăciun urma să fie unul cu totul special, datorită unor oameni minunaţi care s-au gândit la fericirea lor.

Cum se petrecea de Sarbatori in anul 1937. O lista de bucate pentru masa de Crăciun!


"Am găsit, într-un vechi' ' carnet de bal'' lista pentru masa de Crăciun, anul 1937, listă făcută de dom’ Pascale , negustor şi meseriaş cinstit şi stimat din Obor şi de doamna sa Uţa , băcăniţă cu marfă bună şi ieftină dar şi proprietară a multor terenuri din jur, aflate pe foaia de zestre – de pe Maşina de Pâine , numărul 52, lângă Fabrica de sifoane, la bariera Oborului.

Pe la ora 13, în ziua de Crăciun , se strângeau musafirii: d’alde Malaxa, Asan şi Predoleanu, boierii Şerbănescu, Florescu şi Ştefănescu, generalul Petroff, avocatul Petrovicescu, ambasadorul X şi consul Y.

Întâi se servea domnilor care se aşezau la masa uriaşă de 24 de persoane, cu farfurii de porţelan de Bavaria cu două spade, albastre încrucişate , şi tacîmuri de argint sterling englezeşti , se servea alune sărate şi ţuică de Văleni . Doamnele se învârteau pe la bucătării, „îşi pudrau nasul” iar copiii deschideau cadourile aflate sub Pomul de Crăciun . Apoi doamnele, vesele şi foarte bine dispuse cu mastică de Chios – începeau să umple masa.

Ouă umplute , cu o pastă al cărui secret s-a pierdut, dar cred că era pe bază de ficat de pasăre , unele poate şi cu anşoa , decorate cu frunzuliţe de pătrunjel sau murături, roşii umplute cu brânză de vaci de la olteni , mezeluri, neapărat salam de Sibiu , ghiudem , babic , kaizer , trei-patru feluri de brânzeturi , caşcavaluri , Camembert . Totul aşezat pe platori mari de alpaca argintată ! Măsline naturale marinate , nu din cele negre . Se aduceau sticlele de ţuică , neapărat de Văleni şi Piteşti .

Apoi venea marea salată de beuf , făcută din maioneză pregătită în casă cu ouă de la Săruleşti şi cu un ulei special adus din Albania , nu, nu ulei de măsline, altceva, dar nu se mai ştie calitatea în ziua de astăzi ! Cu o cruce mare, roşie, din murături roşii, gogoşari, peste maioneză strălucitoare. Pâine albă şi neagră , de pe Lizeanu .

Erau la rând, tremurând de nerăbdare, piftia de porc şi de curcan cu murături şi felii de ou în aspic .

Apoi se făcea o mică pauză, domnii vorbeau de afaceri, politică şi curse de cai, iar doamnele despre modă, copii şi actori.

Icre, şalău şi apoi sarmale 

Iarăşi doamnele se ridicau de la masă, evacuau farfuriile şi platourile folosite, ca să apară cu alte bunătăţi: icre şi pescărie.

Icre de Manciuria şi Beluga (negre) şi autohtonele icre de ştiucă . Cu lămâi frumos tăiate, în spirale şi la icrele negre se mai adăuga unt de Sinaia şi gălbenuş tare de ou. Pâine prăjită, de la cuptorul de pe Zece Mese . 

Apoi urmau şalău cu maioneză în sos alb de lămâie şi somn la grătar . Se servea un vin alb sec , Fetească .

Se mai făcea o pauză, bărbaţii jucau table sau stos, iar doamnele îşi scoteau pantofii înalţi ca să încalţe papuci de blană , de la Braşov .

La un moment dat gazda întreba: „Măi băieţi, dar vouă nu vă este foame?” Semn pentru aducerea celor trei sute treizeci şi trei de sarmale ,cu mămăliguţă făcută cu lapte din mălai de moară de piatră şi smântână tot de la olteni . La sarmale mai apăreau pe masă şi două-trei feluri de muştar, hrean şi alte mirodenii de dres gustul, după poftă. Cine voia putea lua, înaintea sarmalelor, o ciorbică de perişoare sau o supă de pui !

Apoi fără întrerupere, apăreau fripturile de porc , curcan şi vânat , cartofii prăjiţi pai-franţuzeşte , murăturile de multe feluri, gogonele, castraveţi, gogoşari. Apoi mici bucăţele de cârnat , ficat , rinichi , şorici , lebăr , caltaboş , mititei , POMANA PORCULUI ! Două feluri de vin roşu sec , Băbească şi Pietroasele .

Pentru copii se făcea un meniu separat, cu piure şi şniţel vienez !

Cafea de la ”Armeanul „

Cine voia, comanda o cafea , făcută neapărat din cafea braziliană de la ” Armeanul „. Doamnele preferau o ciocolată caldă cu frişcă atunci bătută !

Se mai sta şi se mai discuta preţ de la vreo oră, se puneau la cale logodne şi încuscriri , călătorii şi vacanţe . Undeva, în salonul mic, se auzea un PATEFON , iar domnii invitau doamnele la DANS !

Apoi începeau să fie aduse fructele şi dulciurile , toate odată , ca să aleagă omul şi să se sature numai văzându-le ! Portocale, mandarine, banane, ananaşi, mere, pere şi un… pepene !

Urmau cozonacii , imenşi, parfumaţi, plini de nucă, stafide şi de cacao . Rahat nu se punea pe atunci ! Vinul se schimba cu dulcele Cotnari !

Fursecuri de multe feluri şi mărimi, prăjituri făcute numai în casă, cu gust fantastic, cum nu se mai fac, două torturi , mereu două . Un tort pentru Prunc şi unul pentru Mama Lui, Fecioara Maria !

Apoi urma dansul, „konga” în toată casa, cadourile trăznite pe care şi le făceau unul altuia mesenii, jocuri de societate, glume, bancuri, păcăleli, „mima” etc. Oamenii chiar se distrau cât puteau şi râdeau în hohote ! De Crăciun nu se bea şampanie… doar de Revelion !

Pe la ora zece noaptea se aducea o a doua cafea (sictir caffe) , semn că musafirii trebuie să se cam ducă pe la casele lor.

A doua zi, prin curier, dom’ Pascale şi coniţa Uţa primeau carţile de vizită ale mesenilor cu câte o scrisoare de mulţumire în care se arăta cât de bine s-au simţit…”

Sursa: Ion Coja

11 decembrie 2015

Intrebari si Raspunsuri despre Dumnezeu, Credinta, Pacate dar si Bucurii cu Parintele Constantin Necula (video)


Preotul CONSTANTIN NECULA, unul dintre preotii recunoscuti pentru activitatea sa pastorala, iubit de unii, si controversat de altii (chiar confrati) raspunde unor intrebari  si raspunsuri cu ocazia unui seminar inregistrat in iulie 2015

Inregistrarea are ~ 4h  si este plina de invataminte si pilde demne de ascultat. Vizionare placuta!

30 noiembrie 2015

30 de carti care ar trebui citite pana la 30 de ani


Am un copil care se apropie (cu pasi repezi mi se pare mie) de varsta de 20 de ani. Din experienta proprie, dar si din interactiunile cu zeci si sute de tineri, stiu ca este o varsta de cautari, visare si dorinta. Este varsta intrebarilor pe langa multi trec foarte repede, chiar superficial...

Iar raspunsurile la intrebarile fundamentale: "Cine sunt eu?" si "Ce-mi doresc sa obtin in viata?", pe la aceasta varsta (daca nu chiar mai devreme) ar trebui sa fie cautate si aflate!

29 noiembrie 2015

Dor de naivitate !: Dor de povestea Craciunului! - scurta istorie ilustrata

Dor de naivitate !: Dor de povestea Craciunului! - scurta istorie ilustrata: V-aţi întrebat vreodată de ce decorăm pomul de Crăciun sau de ce îi învăţăm pe copiii noştri să creadă în Moş Nicolae sau Moş Crăciun? 
   Veţi fi surprinşi să aflaţi care este originea sărbătorii noastre (spun eu!!!) preferate!

O carte despre imperfectiune scrisa de un ... imparat!

"Dacă un om ți-a greșit cu ceva, gândește-te ce reprezentare are el asupra binelui și asupra răului pentru a comite acea greșeală"

Marc Aureliu (in latina Marcus Aurelius, 121 – 180) este un imparat roman al caruia ii datoram recunostinta si respect imens si astazi, pentru o lucrare filozofica despre ... imperfectiune. 
Încă la finele secolului al XVIII-lea, cel mai de seamă istoric al Romei, E. Gibbon, scria despre el aşa: "Viaţa lui a fost cel mai nobil comentariu la preceptele lui Zenon. A fost sever cu sine, indulgent cu imprefecţiunile altora, drept şi benefic pentru întreaga omenire".

28 noiembrie 2015

Ziua Recunoștinței vs Ziua Recoltei. Scurt istoric



In urma cu doua zile in multe tari din lume s-a sarbatorit 
Ziua Recunoștinței (engleză: Thanksgiving Day, franceză: Jour de l'Action de grâces), o sărbătoare anuală de o zi, în care se mulțumește (tradițional lui Dumnezeu) pentru bogăția recoltei din acel an. 

27 noiembrie 2015

25 de sfaturi de la Robert Kiyosaki care îţi pot schimba viaţa


Robert Kiyosaki este unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de afaceri americani.  Investitor de succes, autor şi speaker, Robert Kiyosaki a devenit celebru datorită seriei de cărţi de educație financiară „Rich Dad” (Tată Bogat).
Deşi a scris mai multe astfel de cărți, Robert Kiyosaki rămâne cunoscut în primul rând datorită bestseller-ului “Tată Bogat, Tată Sărac” (peste 26 de milioane de exemplare vândute în întreaga lume), care se află între primele 3 cele mai importante cărţi de educaţie financiară care au fost scrise vreodată.

23 noiembrie 2015

Povesti pentru mangaierea inimii si inviorarea sufletului (I)

DRAGOSTEA: SINGURA FORTA CREATOARE


"Raspanditi dragostea oriunde mergeti: mai intai in casele voastre. Oferiti dragostea copiilor vostri, sotiei sau sotului, unui vecin ... Nu lasati pe nimeni sa plece de la voi fara sa se simta mai fericit. Fiti expresia vie a bunatatii lui Dumnezeu; bunatate pe chipul vostru, bunatate in ochii vostri, in zambetul vostru, bunatate in primirea calda." ~ Maica Tereza
Un profesor de colegiu si-a dus intr-o buna zi clasa de sociologie in mahalalele orasului Baltimore pentru a studia cazul a 200 de baieti care locuiau acolo. Studentii au fost rugati sa scrie o evaluare a fiecarui baiat.

22 noiembrie 2015

Dor de un top al ... celor mai inspirate 15 clipuri video de Craciun!


Pentru ca de doua zile s-a deschis oficial Targul de Craciun de la Viena, si pentru ca in perioada care urmeaza pana la momentul in care vom trece in Noul An, de la mic la mare cautam sa scoatem tot ce avem mai bun din noi, m-am  gandit ca o selectie a celor mai frumoase si inspirate clipuri video comerciale, ar fi o delectare pentru fiecare.


Atat companii mari cat si marketeri de renume precum John Lewis(recunosc ca este pe primul loc in inima mea - aici sunt subiectiv, ce-i drept), investesc anual in aceste filmulete comerciale zeci sau chiar sute de mii de dolari fara sa vanda nimic, doar pentru a transmite emotie si a face cat mai viu si mai placut spiritul Craciunului.


Iata selectia pe care am realizat-o eu si care, sper sa te bine-dispuna si pe tine:
1. 


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.


11.


12

13.

14. ... si de ce sa nu o recunoastem, dar cei de la Coca-Cola(fara nici o intentie de a le face reclama) au printre cele mai reusite reclame! :)

15.

OMAGIU lui Petre Ispirescu! O poveste de succes bazata pe ... povestile lui!

Nu cred ce exista cineva care sa citeasca aceste randuri care sa nu fi auzit (nu mai spun sa nu fi citit!), macar o data una dintre aceste povesti: "Tinereţe fără de bătrâneţe şi viaţă fără de moarte", "Prâslea cel voinic şi merele de aur", "Aleodor Împărat", "Greuceanu", "Înşir-te mărgăritare", "Sarea in bucate" ... Sunt basme si povesti care ne-au incantat copilaria si pe care le ascultam si acum cu mare placere, ori de cate ori avem ocazia, ca parinti, bunici ...

In calitate de parinte mi-am amintit si eu cu nostalgie, de una dintre aceste povesti, ieri, cand din dorinta de a cauta niste informatii pentru bibliografia copilului meu despre Petre Ispirescu si opera sa, am descoperit

18 noiembrie 2015

Studiu de caz: Cele mai bune tehnici de vanzare de la Joe Ades - "milionarul de trotuar" (video)

Articol preluat din Starupcafe.ro



Joe Ades, vanzatorul caruia i se spune "milionarul de trotuar". A vandut ani de zile, cu 5 dolari, la colt de strada, un decojitor de legume cu lama elvetiana. Publicatii americane au scris despre el ca ar fi ajuns milionar. A fost vedeta in Vanity Fair, New York Times, a aparut la televiziune, are pagina pe Wikipedia. Mai nou, tehnica lui de vanzare e analizata pe Youtube

Cele ce veti citi mai jos despre Joe Ades, negustorul ambulant din Manhattan si tehnicile sale de vanzare este practica pura, nu doar teorie! 

Daca ceva frapeaza la personajul Joe Ades, acestea sunt contrastele. Ani de zile a vandut cu 5 dolari o ustensila de curatat cartofi, la colt de strada, in inima luxosului Manhattan. Se spune despre el ca ar fi ajuns milionar. S-a nascut in Manchester, Marea Britanie, a crescut fara tata, in timpul razboiului, a avut patru neveste, a trait pe trei continente si a vandut de toate: de la carti cu benzi desenate la mana a doua, la batiste, prosoape, vesela, carucioare de bebelusi, chiar brazi de Craciun... in februarie.




Imbracat "in costumul sau Chester Barrie", Joe - trecut de 70 -, isi incepea ziua de munca pe trotuar, cu un scaunel pliant, o masa si doua ladite alaturi: una cu cartofi si morcovi intregi, cealalta pentru resturile ramase in urma demonstratiei. 



Vanity Fair i-a dedicat cateva pagini. "Vanity Fair. Julia Roberts pe coperta, eu inauntru", spune Joe, in timp ce mai pune in palma o bancnota de 5 dolari. New York Times nu s-a sfiit sa-l numeasca "geniul Julliene" (n.r. - taietura in felii subtiri); a aparut la "Today Show" si, intr-o vreme, era un obisnuit al rafinatelor seri de pian de la barul Pierre Hotel sau din selecte cluburi de jazz din New York, dupa cum scrie reporterul NYT. 

Daca media clasica i-a adus celebritate, Youtube l-a facut studiu de caz in tehnica vanzarii directe. Filmata, prestatia lui Joe Ades, scoate la iveala abilitati si tehnici pe care le poti gasi descrise in mai toate manualele clasice de vanzari. Doar ca "negustorul de trotuar" nu predica, ci practica. Zi de zi, timp de cateva decenii.




Kevin Rogers, autorul cartii numite "Carligul vanzarii in 60 de secunde" i-a dedicat o adevarata analiza in care foloseste ca "tutorial" demonstratia practica a lui Joe Ades.

Decalogul lui Joe 



1. Alege cu grija locul pentru demo. Show-ul lui Joe era, de fiecare data, amplasat in locatii cu trafic intens. Cu cat traficul e mai mare, cu atat "conversia" e mai buna. Negustorul isi prezenta decojitorul de legume in apropierea uneia dintre cele mai mari piete de fructe si legume proaspete din Manhattan, Union Square Greenmarket. Potrivit unor studii de trafic pietonal, intr-o singura zi insorita de vineri piata este vizitata de aproape 400.000 de oameni. 



2. Pregateste-ti bine demonstratia. In toate video-urile pe care le-am gasit, Joe spune acelasi text, in 3-4 minute, cu o structura simpla: atrage publicul, prezinta practic produsul, face oferta, incaseaza banii. Apoi, o ia de la capat...Daca il tine cureaua, negustorul poate face cam 10 prezentari pe ora. 



3. Demonstreaza ce poate produsul. Arata clientilor ce poate face, cum functioneaza produsul tau. Joe face demo dupa demo in plina strada, printre oameni grabiti, turisti, curiosi. In 2mp, showroom-ul sau are de toate: "bancul de proba", intr-o cutie, produsele, pe un stativ pliant, reclama vanzatorului; demonstratia dureaza putin mai mult de 3 minute. Urmeaza oferta, apoi inchiderea vanzarii. 



4. Fii relaxat, zambeste! Foloseste-ti umorul. Nu e usor sa vinzi la colt de strada, in Manhattan. Oameni grabiti, suspiciosi...Negustorul zambeste, isi deschide bratele si invita trecatorii sa nu ramana distanti. "Veniti mai aproape, demonstratia e gratuita, nu costa bani", spune Joe. Nu se arata descurajat de trecatorii care nu-i dau atentie iar prezentarea e presarata cu replici decente si chiar autoironie.

5. Personajul. Portretul batranelului cu barba carunta, voce agreabila (plus accent britanic) si vestimentatie impecabila este parte din tactica de vanzare. Sacoul, cravata, butonii de la camasa, batista sic de la buzunar, contureaza un personaj serios, credibil, chiar daca vinde la colt de strada. Mai ales pe o strada din Manhattan. Negustorul nu e agresiv, e placut si inspira incredere. Atribute pe care le transfera, subliminal, si asupra produsului.


6. Vinde beneficiile produsului. "Joe vinde un decojitor, nu-i asa? Gresit!", scrie Daniel Mehmet, unul dintre cei care analizeaza tacticile negustorului. "De fapt, el vinde cartofi pai foarte gustosi" care se prajesc repede, cu putin ulei consumat, legume pe care copii (n.r. - care nu prea suporta legumele) le vor manca. Ba chiar si cartofii necojiti sunt buni (feliati, evident, cu ustensila lui) pentru ca nu contin grasimi trans, nesanatoase. "Mananci cartofi pai (frantuzesti), bei un pahar de vin rosu, ca francezii si vei fi nemuritor", adauga Joe.

7. Scoate in evidenta calitatea. "Sunt facute in Elvetia, nu in China" spune Joe ca sa alunge gandul ca produsul e de slaba calitate. "Sunt din otel inoxidabil, nu ruginesc. Se pot curata sigur in masina de spalat vase si, adauga negustorul, "va promit ca nu va trebui sa le ascutiti". "Nu cumperi pentru ca e ieftin. Cumperi pentru ca e bun!" 

8. Fa o oferta tentanta, vorbeste si aici despre beneficii. Odata demonstratia incheiata urmeaza oferta. La 5 dolari bucata poate cumperi un decojitor dar de ce sa cumperi 5 odata?! Iata cum vinde Joe: cu 20 de dolari cumperi 5 la pret de 4. Sau, "primesti unul gratis". De ce ai lua totusi cinci in loc de unul? Tot Joe vine cu ideea: "Cumperi ca sa le faci cadou la prieteni (...) Vor fi incantati sa primeasca cel mai bun decojitor din lume. Si se vor gandi la tine de fiecare data cand vor fi in bucatarie!" Mai ca iti vine sa te gandesti: nu dau patru dolari pentru un bun prieten?!

9. Fii interactiv. Implica-ti clientii. Un moment decisiv pentru client este cand testeaza chiar el produsul. Negustorul pune ochii pe un spectator si il invita sa incerce produsul. Daca privitorul e femeie, cu atat mai bine. E pe target, cum ar spune un expert in marketing.

10. Exerseaza si perfectioneaza. E greu de spus cum arata la inceput demonstratia lui Joe. Dar e usor de observat ca prezentarea produsului a devenit un fel de a doua natura. Nu face lucruri inutile, repeta de fiecare data aceleasi miscari, este natural si face ca totul sa para o joaca de copil. Ar convinge, probabil, si cel mai neindemanatec utilizator.


Planul de afaceri: milionar sau doar o poveste buna pentru visul american?

Din nou despre contrastele personajului Joe: vanzatorul ustensilei de curatat cartofi ar fi, zice-se, un om bogat. Milionar chiar, daca te iei dupa titlurile videoclipurilor cu Joe Ades, filmat in plina actiune. Costume si camasi fine, apartament pe scumpa artera Park Avenue, iesiri in restaurante si cafenele selecte, seri in compania unei sticle de Veuve Clicquot (cea mai ieftina sticla face cam cat o duzina de ustensile vandute la colt de strada).

Sa facem un calcul rapid, pornind de la ipoteza milionului de dolari, profit. Sa zicem, in 15 ani, cum e cazul personajului nostru. Statisticile OECD consemneaza cam 1800 de ore de lucru, media pe an in Statele Unite. Ajungem la o medie de 37 de dolari pe ora. Sa nu uitam, e vorba de profit...

Din filmari, un demo cu vanzare, cap-coada, dureaza cam 5 minute. Intr-o ora ar fi loc (fara sa fie simplu, totusi) si de 10 demo. Adica, fiecare demonstratie practica ar trebui sa incheie cam cu 4 dolari profit. Daca 1 dolar din 5 ramane in mana negustorului (e posibil sa fie chiar dublu), Joe ar fi trebuit sa vanda macar 4 ustensile la fiecare prezentare, deci cam 40 pe ora sau in jur de 300 pe zi. Pare fezabil?!

E greu de spus, cu certitudine, daca Joe chiar a facut milionul de dolari sau povestea lui a fost putin "condimentata" ca sa vanda mai bine visul reusitei antreprenoriale in tara tuturor posibilitatilor. La vremea cand negustorul de strada capata tot mai multa notorietate media salariala in Statele Unite era cam de 40.000 USD pe an. Cu aritmetica de mai sus, vanzatorul in Manhattan ar fi facut peste 65.000 USD, anual. Atentie: nu salariu, ci profit!

De fapt, povestea milionului e putin mai nuantata. Joe recunostea ca vinde fara licenta, din cand in cand il mai goneau politistii, apartamentul din Manhattan era al ultimei neveste iar carcotasii au comentat ca hainele scumpe erau...cam vechi.

La inceputul lui 2009, in plina criza financiara Joe Ades a trecut la cele vesnice. Au ramas insa filmarile cu demo-ul de 5 minute si amintirea unui vanzator pasionat, a carui cariera, la colt de strada, a inceput la 15 ani. Daca ar avea acces la internet, de acolo de sus, batranul Joe ar spune din nou, zambind probabil in barba: "Nu subestimati banutii adunati in palma timp de 60 de ani".


P.S. ​Secretul lui Joe
"Cand vinzi in strada, aduni mai usor multimea daca stai asezat. Oamenii care trec ii vad pe cei opriti dar nu stiu la ce se uita. Ca sa vada la ce se uita ceilalti, cei care trec trebuie sa se opreasca". ~ Joe Ades, in Vanity Fair



14 noiembrie 2015

Cat de mare este ... Puterea Vulnerabilitatii (video TED)

Am "prostul obicei" cum mi l-a definit cineva, ca sa mai urmaresc cate o prezentare de pe TED. De fapt, mai multe...:) Iar astazi dimineata, dupa ce am auzit despre tragedia de la Paris, mi-am spus ca trebuie sa ma "duşuiesc" emotional cu o prezentare TED. Si iata peste ce prezentare interesanta am dat: o prezentare a unei cercetatoare in mediul sociologiei,  Brené Brown, intitulata The Power of Vulnerability (Puterea Vulnerabilitatii), care explica de ce trebuie sa acceptam vulnerabilitatea in viata noastra. 
Deseori, oamenii tind sa imbunatateasca sau sa elimine trasaturile ce ii dezavantajeaza si vor sa scoata in evidenta insusirile ce ii